Pemain EPL di Copa America 2024 – Hari 13

Peringkat kumpulan kejohanan itu kini ditamatkan sebagai kumpulan D menyaingi perlawanan terakhirnya, dengan Brazil seri menentang Colombia dan Costa Rica mengatasi Paraguay. Sebagai sebahagian daripada laporan EPLNews Copa America kami, berikut ialah prestasi pemain Liga Perdana yang terlibat dalam kejohanan itu.

Brazil 1-1 Colombia

Ia menamatkan semua perlawanan dalam penentuan sepakan lurus untuk tempat teratas kumpulan D di Santa Clara, kerana Colombia kebanyakannya mendominasi prosiding.

Raphinha dari Brazil membuka jaringan pada minit ke-12, sejurus selepas Colombia merembat palang. Tetapi Los Cafeteros berjaya menyamakan kedudukan sebelum separuh masa melalui pertahanan kanan Palace, Daniel Muñoz.

Pemain Liga Perdana dalam perlawanan ini melakukan aksi yang agak baik untuk diri mereka sendiri, dengan Muñoz jelas menyerlah, manakala penjaga gol Brazil Alisson menyelamatkan 5 pukulan. Terdapat banyak kad kuning walaupun, dengan Guimarães, Gomes dan Lerma semuanya masuk ke dalam buku pengadil.

Penilaian

Brazil: Alisson (Liverpool) – 7.5; Bruno Guimarães (Newcastle) – 6.5; Joao Gomes (Serigala) – 6; Lucas Paqueta (West Ham) – 7; Andreas Pereira (Fulham) – 7

Colombia: Daniel Muñoz (Istana Kristal) – 7.5; Jefferson Lerma (Istana Kristal) – 6.5; Luis Diaz (Liverpool) – 7; Luis Sinisterra (Bournemouth) – T/A

Costa Rica 2-1 Paraguay

Permulaan cemerlang untuk Costa Rica di Austin menyaksikan mereka mendahului 2-0 pada minit ketujuh dan masih berharap mereka boleh layak ke peringkat kalah mati jika Brazil tewas. Ia tidak sepatutnya berlaku, kerana Brazil seri dan mara bersama Colombia ke suku akhir. Paraguay juga menamatkan kejohanan mereka di sini, tidak memperoleh satu mata pun.

Gol dalam permainan ini datang daripada Francisco Calvo dan Josimar Alcocer untuk Costa Rica, manakala Ramon Sosa menjaringkan gol saguhati untuk Paraguay 10 minit selepas separuh masa.

Terdapat hanya dua pemain Liga Perdana yang dipamerkan, kerana Miguel Almiron dan Julio Enciso kedua-duanya berada dalam kesebelasan utama Paraguay, tetapi kedua-duanya tidak dapat berbuat banyak untuk menghalang Costa Rica.

Penilaian

Costa Rica: T/A

Paraguay: Miguel Almiron (Newcastle) – 6; Julio Enciso (Brighton) – 7

 

Share.
Leave A Reply