Pusingan Berita Liga Perdana Terkini

Tempat Eropah

Dengan Piala FA kini berakhir memihak kepada Manchester United , Chelsea dan Newcastle telah mengetahui nasib mereka tentang menyertai pertandingan UEFA musim panas akan datang. The Blues akan bermain bola sepak Liga Persidangan Europa, manakala tidak akan ada malam Eropah di St. James’ Park pada 2024/25.

Play-Off Promosi

Leeds United dan Southampton sedang bertarung untuk mendapatkan tempat promosi terakhir malam ini dan anda boleh membaca semua tentangnya di sini . Leicester dan Ipswich telah pun mendapat promosi automatik ke Liga Perdana awal bulan ini.

Old Trafford Dugout

Erik ten Hag, selepas membimbing United menjulang Piala FA, menegaskan bahawa dia tidak memikirkan masa depannya sendiri: “Saya tidak tahu,” Ten Hag memberitahu BBC Sport mengenai masa depannya di Old Trafford.

“Satu-satunya perkara yang saya lakukan ialah menyediakan pasukan saya, membangunkan pasukan saya. Ini adalah projek untuk saya. Apabila saya masuk, saya boleh katakan ia huru-hara. Sekarang kami lebih baik. Kami tidak berada di tempat yang kami mahu.

“Bola sepak adalah mengenai memenangi trofi. Saya mahu bermain bola sepak terbaik, dinamik, bola sepak menyerang tetapi pada akhirnya anda perlu memenangi perlawanan dan trofi. Itulah mentaliti yang kami bawa. Ini adalah satu peluang kami dan kami melakukannya. Saya’ Saya sangat berbangga dengan pemain dan kakitangan.”

Lopetegui Kembali ke Liga Perdana

Julen Lopetegui telah disahkan sebagai pengurus baharu West Ham, menggantikan David Moyes.

Pemain Sepanyol berusia 57 tahun itu mempunyai pengalaman terdahulu dalam EPL membimbing Wolves dan membimbing mereka ke tempat yang selamat pada 2022/23.

Dia telah memenangi Liga Europa bersama Sevilla pada 2020.

Pemilikan Istana dan Everton

Pemilik bersama Crystal Palace, John Textor difahamkan mahu menjual 45% pegangannya dalam kelab itu. Tambahan pula, menurut BBC Sport, dia berminat untuk membeli Everton atau kelab dalam Kejohanan.

 

Textor, melalui syarikatnya (Eagle Football Holdings), memiliki pegangan majoriti dalam 4 kelab berbeza: Crystal Palace, Olympique Lyon, kelab Brazil Botafogo dan pasukan Belgium RWD Molenbeek.

Eagle Football tidak boleh membeli kelab EPL lain sebelum menjual pegangan mereka di Palace.

Fernandes Mahu Kekal

Kapten Manchester United, Bruno Fernandes berkata bahawa dia mahu kekal di Old Trafford, tetapi sedang mencari kelab itu untuk menyamai cita-citanya.

“Saya suka melangkah keluar di Old Trafford lebih daripada segala-galanya di dunia. Saya tidak mahu pergi. Ini sentiasa menjadi impian utama saya,” kata Fernandes kepada Players’ Tribune.

“Saya hanya mahu jangkaan saya sesuai dengan jangkaan kelab. Jika anda bercakap dengan mana-mana peminat, mereka akan memberitahu anda perkara yang sama. Kami mahu bersaing untuk liga. Kami mahu bermain bola sepak Liga Juara-Juara. Kami mahu untuk berada di final piala itu adalah standard.”

 

Share.
Leave A Reply