Apa yang Kami Belajar Hujung Minggu ini

Sepuluh perlawanan Liga Perdana membuatkan kami sibuk dan terhibur hujung minggu ini, dan terdapat banyak perkara penting yang diperkatakan berikutan semua aksi ini.

Liverpool hanya berjaya seri 2-2 di Stadium London pada hari Sabtu untuk menjamin Klopp akan meninggalkan Merseyside dengan hanya memenangi pingat Piala Liga pada musim terakhirnya.

Kedua-dua baki pencabar kejuaraan mengumpul 3 mata, dengan kemenangan Arsenal di tempat lawan dalam Derby London Utara pastinya lebih menghiburkan berbanding prestasi seperti perniagaan Manchester City menentang Nottingham Forest .

Di hujung jadual lain, kekalahan teruk Sheffield United di St. James’ Park mengesahkan tempat mereka dalam Kejuaraan musim depan, manakala Everton menewaskan Brentford 1-0 untuk memastikan status Liga Perdana mereka.

Jadi apa yang kami dapati hujung minggu ini?

Arsenal dan City Masih Menuju Penamat Foto

Ketika The Gunners mengancam untuk membuang kelebihan 3 gol di Stadium Tottenham Hotspur, mereka hampir berjaya berpaut pada 3 mata pada akhirnya.

City menumpaskan Forest 2-0 dan kini ketinggalan 1 mata di belakang Arsenal, setelah bermain kurang satu perlawanan. Arsenal memang mempunyai perbezaan gol yang lebih baik daripada City, tetapi adakah ia cukup? The Sky Blues mesti kehilangan mata untuk membolehkan pasukan Arteta memenangi kejuaraan Liga Perdana pertama mereka dalam tempoh 20 tahun.

Semua orang menjangkakan ini akan berlangsung hingga ke hari perlawanan ke-38.

Toffees Selamat untuk Satu Tahun Lagi

Walaupun Sean Dyche menikmati keseronokan di sekitar Goodison Park, sukar untuk dilupakan bahawa Everton telah diancam penyingkiran untuk musim ketiga berturut-turut sekarang.

Sudah tentu, menikmati keselamatan adalah baik, tetapi sesuatu perlu diubah untuk pasukan biru Liverpool jika mereka ingin menghentikan kitaran pertemuan rapat dengan kejatuhan ini.

Newcastle Enggan Berputus Asa di Tempat-tempat Eropah

Walaupun agak mengejutkan untuk melihat Sheffield United datang dengan apa-apa keputusan positif dari timur laut, cara Newcastle mengalahkan mereka membuatkan kita berfikir bahawa Magpies akan mencapai sekurang-kurangnya Liga Persidangan Europa musim depan.

Dikuasakan oleh Alexander Isak, mungkin penyerang paling berprestasi di bahagian itu, mereka bangkit daripada ketinggalan untuk menang 5-1, sambil turut mengutuk bola sepak Blades ke Championship musim depan.

Manchester United Terus Berlari Panas dan Sejuk

Dalam apa yang menjadi tema musim ini, Red Devils tidak dapat mencari sebarang konsistensi. Keputusan terbaru mereka, seri 1-1 di tempat sendiri menentang Burnley , tidak terlalu mengejutkan kami.

Apa yang membuatkan kami lengah ialah Antony menjaringkan gol EPL pertamanya musim ini. Selepas 34 perlawanan.

Adakah itu pulangan yang baik untuk pemain yang berharga £85 juta? Kami kata tidak. Tetapi ia menunjukkan kepada perjuangan yang dialami United musim ini.

Liverpool Turun dan Keluar

Keputusan seri 2-2 menentang West Ham bukanlah keputusan yang mengerikan apabila dilihat dalam keadaan hampa. Tetapi memandangkan masalah yang dihadapi Liverpool dalam tempoh 4 minggu yang lalu, ia adalah satu tamparan hebat kepada sedikit pun harapan yang masih ada untuk memenangi liga.

Klopp dan Salah juga terlibat dalam pertengkaran sengit di garisan tepi, membawa lebih perhatian kepada isu-isu yang dihadapi pasukan semasa bulan terakhir pengurus Jerman yang berkarisma itu.

Slot Arne yang masuk mempunyai banyak perkara untuk difikirkan.

Ke mana Bournemouth Pergi Dari Sini?

Musim ini, mungkin tiada di mana-mana.

Tetapi kemenangan 3-0 mereka menentang Brighton membawa mereka rekod mata Liga Perdana untuk kelab (48). Kemenangan ini, datang selepas kemenangan 1-0 di tempat lawan kepada Wolves pada pertengahan minggu, mungkin membuatkan peminat mereka berfikir bahawa musim depan boleh menyaksikan mereka mencabar tempat Liga Persidangan Eropah UEFA.

Kemenangan dominant Cherries untuk MEMBALAS rekod mata Liga Perdana | AFC Bournemouth 3-0 Brighton

Melihat peningkatan di bawah Andoni Iraola, dan kemungkinan beberapa perpindahan pintar pada musim panas ini, kami fikir mereka mungkin berada dalam perbualan.

Promosi Selamat Leicester

Walaupun bukan berita Liga Perdana, kami tidak boleh melangkau menyebut Foxes kembali ke masa besar selepas semusim dalam Kejuaraan. Stadium King Power akan menjadi tuan rumah pasukan terbesar di negara itu sekali lagi.

Kekalahan Leeds menentang QPR memastikan Leicester akan menjadi pasukan Liga Perdana sekali lagi pada bulan Ogos, dan kami teruja untuk melihat kemungkinan mereka memenangi kejuaraan. Oh, dan untuk melihat Jamie Vardy mengemas barangnya sekali lagi!

Aston Villa Menyusahkan Diri Sendiri

Dalam perlawanan di tempat sendiri menentang Chelsea, Villa hanya berjaya seri 2-2 selepas mendahului 2-0 pada separuh masa.

Walaupun tempat ke-4 masih dalam tangan mereka, Villans mungkin berada dalam kedudukan yang lebih selesa jika mereka bertahan pada petang Sabtu. Kini mereka berada 7 mata di hadapan Spurs dengan 2 lagi perlawanan dimainkan.

Adakah pasukan Unai Emery akan bertahan dan bermain bola sepak Liga Juara-Juara musim depan? Kami fikir begitu.

Perjuangan Penyingkiran Akan Menghiburkan Hingga Tamat

Seperti yang berlaku, ia sangat ketat di sekitar zon penurunan, dengan Nottingham Forest (ke-17), Luton (ke-18) dan Burnley (ke-19) dipisahkan dengan hanya 2 mata.

Dengan hanya tinggal 3 perlawanan untuk setiap daripada mereka, dan Brenford 9 mata di hadapan Forest, ia menjanjikan pertempuran yang sangat sukar untuk mengelakkan tempat di bawah garis yang digeruni.

Semua mata akan tertumpu pada Turf Moor pada 19 Mei, ketika Burnley menentang Nottingham Forest. Permainan ini mungkin akan menentukan siapa yang akan turun dengan Sheffield United.

 

Share.
Leave A Reply