Pilihan Teratas FPL Untuk Gameweek 5

 

Ini akan menjadi musim Liga Perdana Fantasi yang paling mencabar lagi.

 

Cabaran terbesar adalah dengan pengurus yang tidak mempunyai Mohamed Salah atau Erling Haaland, dua penyerang terhebat dalam permainan. Mereka akan bergelut untuk mendapatkan seberapa banyak mata di atas kapal kerana orang lain dengan salah satu atau kedua-dua pemain ini akan dapat dengan selesa.

 

Cabaran seterusnya ialah kesesakan perlawanan merentasi pertandingan berbeza yang akan memaksa jurulatih melakukan lebih banyak giliran.

 

Namun, FPL boleh dirancang secara minggu demi minggu dan dengan cerapan yang mencukupi serta perancangan yang betul, boleh meliputi beberapa minggu. Dengan itu, berikut ialah pilihan utama FPL kami untuk minggu ke-5 musim 2024/25.

Analisis Minggu Permainan

Ahad Super kembali ke Liga Perdana ketika Arsenal bertandang ke Manchester City untuk perlawanan pertama mereka merebut kejuaraan liga musim ini. The Cityzens mungkin mempunyai gangguan “perbicaraan abad ini” untuk menentukan kebenaran 115 pertuduhan yang dilemparkan terhadap mereka oleh Liga Perdana, tetapi Pep Guardiola dan dirinya yang mementingkan bola sepak akan menumpukan perhatian untuk menyelamatkannya daripada itu. perlawanan pada hari Ahad.

 

Arsenal kurang upaya untuk menyertai perlawanan itu. Martin Ødegaard masih merawat kecederaan yang dialaminya semasa rehat antarabangsa dan juri tidak mengetahui ketersediaan Bukayo Saka. Walau apa pun, pengurus FPL akan melihat pertahanan Arsenal untuk perpindahan, dengan pendapat mereka mungkin dibentuk oleh prestasi mereka menentang Erling Haaland musim lalu.

 

 

Mari kita lihat permainan lain dalam minggu 5 yang boleh menghasilkan pemain yang berbaloi untuk dimiliki dalam skuad FPL anda.

 

West Ham United lwn Chelsea

Kedua-dua pihak mempunyai lelaki bahaya yang cukup untuk dipertimbangkan. Di pihak Hammers, Mohammed Kudus (£6.4m) dan Jarrod Bowen (£7.5m) sentiasa menjadi ancaman, manakala Chelsea mempunyai Cole Palmer (£10.6m) dan Nicolas Jackson (£7.6m). Jadon Sancho (£6.6m) dan Noni Madueke (£6.6m) kini terbukti menjadi senjata berpotensi yang Enzo Maresca boleh gunakan untuk mengecewakan lawan, yang menjadikan London Derby ini tempat yang baik untuk membeli-belah pemain berharga untuk minggu ke-5. Kedua-dua pihak juga mempunyai permainan yang menggembirakan untuk minggu 6 dan 7, menjadikan pemain mereka lebih menarik untuk bermain sebelum minggu 5.

 

Tottenham Hotspur lwn Brentford

Bryan Mbeumo (£7.1m) kini mempunyai tanggungjawab penuh untuk memastikan bahawa Bees bertahan dalam beberapa minggu akan datang tanpa Yoanne Wissa dan sehingga Igor Thiago kembali dan disepadukan ke dalam pasukan. Dia telah cemerlang musim ini tetapi tidak pasti dia akan dapat melakukan cukup untuk memberikan pasukannya kemenangan dalam derby London mereka dengan Spurs. Dia adalah pilihan jangka panjang yang hebat, walau bagaimanapun, kerana perlawanan Brentford untuk dua bulan akan datang adalah perlawanan yang paling sesuai untuk kebanyakan pengurus.

Pemain FPL Terbaik untuk Minggu 5

Jamie Vardy (£5.7m) – Leicester City

Leicester City berdepan Everton yang mati di tempat terakhir dan tanpa sebarang mata. Ini adalah permainan yang sesuai untuk legenda Liga Perdana yang kembali, Jamie Vardy, untuk mendapatkan satu lagi sumbangan gol. Dia kini mempunyai dua gol di lembaga pengarah sekarang kerana pasukannya bergelut untuk menyesuaikan diri dengan Liga Perdana baharu. Bagaimanapun, menentang pertahanan terburuk liga, terdapat peluang besar yang menjadikannya pilihan yang berharga untuk minggu ke-5.

 

 

Leicester berdepan Arsenal selepas Everton tetapi mempunyai Bournemouth dan Southampton yang dibarisi selepas itu. Pengurus FPL yang mencari pelaburan jangka panjang juga boleh mempertimbangkan Vardy, yang memberikan banyak nilai pada hanya £5.6m.

Leif Davis (£4.5m) – Ipswich Town

Leif Davis dan Ipswich Town akan berkunjung ke Southampton untuk perlawanan minggu ke-5 mereka. Mesin bantuan Tractor Boys akan berterima kasih atas peluang ini kerana dia boleh mendapatkan lebih banyak sumbangan gol.

 

Bersama Everton, Saints telah tewas semua perlawanan mereka musim ini walaupun dengan perbezaan gol yang lebih baik. Walau apa pun, pertahanan mereka yang bocor memberikan Davis peluang untuk memberikan hantaran dan hantaran yang boleh dihabiskan oleh penyerang dan pemain tengah menyerangnya. Perlawanan Ipswich menentang Brighton dan Fulham dalam dua minggu perlawanan terakhir menunjukkan bahawa Tractor Boys berbaloi untuk melabur, terutamanya kerana mereka memiliki aset seperti Davis.

Ollie Watkins (£8.9m) – Aston Villa

 

Ollie Watkins mendapat gol pertamanya musim ini dalam kekalahan Aston Villa ke atas Everton minggu lalu dan kini, dia sudah mahukan lebih banyak lagi. Penyerang Inggeris itu juga mempunyai gol pertamanya dalam Liga Juara-Juara UEFA dinafikan oleh VAR pada pertengahan minggu yang menjadikannya lebih lapar. Dia membantu dalam permainan itu, bagaimanapun, yang juga membuktikan bahawa dia boleh menjadi pencipta peluang yang baik serta penyudah.

 

Memandangkan fakta bahawa anak didiknya, penyerang Colombia Jhon Durán, berusaha keras, perlawanan tuan rumah Villa menentang Wolverhampton Wanderers pada hari perlawanan ke-5 adalah peluang yang tepat untuk dia meneruskan di mana dia berhenti.

 

Share.
Leave A Reply