Berita Liga Perdana Terkini dan Khabar angin Perpindahan

 

Liga Perdana musim 2024/25 mungkin telah bermula tetapi aktiviti perpindahan masih rancak. Berikut ialah perpindahan EPL dan laporan berita daripada akhbar hari ini.

Dalam beberapa hari lagi, jendela perpindahan musim panas Eropah akan ditutup dan pengurus perlu bekerja dengan apa yang telah diberikan kepada mereka untuk mencapai matlamat pasukan mereka. Ketika kelab mula menamatkan aktiviti jendela perpindahan mereka dan peminat menantikan pembelian baharu kelab mereka, berikut adalah urusan perpindahan EPL dan laporan berita daripada akhbar hari ini.

Perpindahan EPL

Manchester United menghampiri perjanjian untuk Manuel Ugarte, dengan banyak sumber yang boleh dipercayai mendakwa bahawa Red Devils dan Paris Saint-Germain telah mencapai perjanjian. Walau bagaimanapun, apa yang tidak diketahui ialah sama ada perjanjian itu akan kekal atau pinjaman dengan pilihan untuk membeli untuk musim depan (2025/26). Pemain Uruguay itu sejak itu telah bersetuju dengan syarat kontrak peribadi dengan United tetapi kelewatan dalam mendapatkan perjanjian melalui talian bermakna dia terpaksa menghabiskan pramusimnya bersama PSG dan akhirnya tidak bermain dalam perlawanan pembukaan liga mereka. Butiran akan dimuktamadkan tidak lama lagi ( Sky Sports ).

The Red Devils juga telah mengesahkan pembelian Sékou Koné yang berusia 18 tahun dari Guidars FC di Mali. Pemain tengah muda itu adalah salah seorang pemain Manchester United untuk masa depan, yang dipengaruhi oleh Christopher Vivell, pengintip pengambilan yang baru tetapi jangka pendek kelab itu. Koné telah diintai di negara asalnya Mali dan kini akan bergabung dengan pemain muda United sambil melakukan apa yang dia mampu untuk memecah masuk ke dalam pasukan utama kelab seawal mungkin atau menjadi cukup baik untuk menarik kelab yang bersedia memberinya peluang ( Fabrizio Romano ).

Saingan United, Liverpool telah membenarkan Sepp Van Den Berg berpindah ke Brentford dengan harga £25 juta kerana mendapati sukar untuk mencari tempat dalam skuad untuk pemain pertahanan berusia 22 tahun itu. Dia menandatangani kontrak lima tahun dengan Bees, menamatkan tempoh lima tahun bersama Liverpool yang menyaksikan dia menghabiskan banyak masa secara pinjaman di kelab lain. Prestasinya pada musim 2023/24 secara pinjaman di Mainz 05 dalam Bundesliga Jerman yang meyakinkan Bees untuk menandatanganinya dari Liverpool, keputusan yang menggembirakan pengurus Thomas Frank. Pengurus Denmark itu berkata pada pembentangannya: “Sepp adalah watak yang hebat, dan saya yakin dia akan sesuai dengan kumpulan dan membantu kami untuk terus maju.” ( laman web rasmi Brentford ).

Fulham telah menyelesaikan pembelian Sander Berge dari Burnley dengan harga £25 juta. Bercakap kepada FFCtv, Berge berkata: “Rasanya hebat. Ia telah berulang-alik beberapa minggu lalu, tetapi saya akhirnya duduk di sini dengan baju di stadium yang indah ini, mengetahui bahawa masa depan saya ada di sini, yang terasa hebat.” Naib pengerusi Fulham dan pengarah operasi bola sepak Tony Khan menambah: “Saya teruja untuk mengalu-alukan Sander Berge ke Fulham! Sander mempunyai pengalaman yang luar biasa bermain dalam Liga Perdana dan dalam pertandingan antarabangsa, dan kami percaya bahawa dia akan menjadi tambahan yang hebat kepada skuad kami, sambil kami menantikan perlawanan pertama kami di laman sendiri musim ini pada hujung minggu ini!” ( laman web rasmi Fulham ).

Manchester City sedang mencari bekas pemain Ange Postecoglou untuk menggantikan Julian Alvarez berikutan penjualannya kepada Atlético de Madrid. Pemain itu ialah Kyogo Furuhashi dari Celtic (29), yang dilaporkan berminat untuk berpindah ke Etihad di mana dia akan menjadi pemain Asia pertama Cityzens. Dia menyertai Celtic pada 2021 dan telah menjaringkan 73 gol dalam 135 penampilan yang telah membantu mereka memenangi tujuh trofi pada masa itu. Perjanjian itu tidak akan diteruskan sehingga City memuktamadkan pembelian İlkay Gündoğan ( The Athletic ).

Berita terbesar hari ini ialah Arsenal telah mencapai persetujuan untuk menandatangani Mikel Merino dari Real Sociedad dengan harga €33.5 juta dan €5 juta lagi dalam pembolehubah. Merino akan menandatangani selama empat tahun dengan pilihan tahun tambahan ( The Athletic ).

 

 

 

Share.
Leave A Reply