Berita Liga Perdana Terkini dan Khabar angin Perpindahan

Liga Perdana musim 2024/25 mungkin telah bermula tetapi aktiviti perpindahan masih rancak. Berikut ialah perpindahan EPL dan laporan berita daripada akhbar hari ini.

Perpindahan EPL

Brighton telah melengkapkan pembelian penyerang Leeds Georginio Rutter dengan bayaran rekod kelab yang dilaporkan sebanyak £40 juta, manakala kontraknya dengan Seagulls akan berlangsung selama lima tahun. ( Pengumuman rasmi Brighton )

Ipswich Town telah membawa masuk pemain tengah Napoli Jens Cajuste secara pinjaman selama semusim. ( Pengumuman rasmi Ipswich )

Ketika Leicester dan Tottenham bermain menentang satu sama lain semalam, terdapat juga perpindahan yang disahkan antara kedua-dua kelab. Pemain tengah Spurs, Oliver Skipp telah menyertai The Foxes dengan perjanjian lima tahun, manakala bayarannya difahamkan sekitar £20 juta. ( Pengumuman rasmi Leicester )

Chelsea telah bersetuju dengan perjanjian awal £46.3 juta (£42 juta) dengan Atletico Madrid untuk Joao Felix. Kejayaan ini membuka pintu kepada Conor Gallagher untuk bergerak ke arah yang bertentangan, dengan kedua-dua perpindahan dijangka disahkan tidak lama lagi. (Sukan Langit)

Selepas diketahui bahawa Ilkay Gündoğan telah dijual oleh Barcelona, barisan untuk perkhidmatannya semakin lama. Di sebalik minat besar dari kelab-kelab Saudi, terutamanya Al-Nassr, bekas pasukannya Manchester City yang paling berminat untuk menandatangani pemain tengah itu, yang semalam turut mengumumkan persaraannya daripada pasukan kebangsaan Jerman. (ESPN)

Newcastle sedang mencari alternatif kepada pertahanan tengah Crystal Palace Marc Guehi, yang telah menjadi subjek empat bidaan daripada Magpies, semuanya ditolak oleh Palace. Pencarian mereka untuk sasaran pertahanan lain telah membawa Newcastle kepada Andreas Christensen dari Barcelona, sebagai tambahan kepada Trevoh Chalobah yang sudah dikaitkan dari Chelsea. (Mundo Deportivo)

Federico Chiesa pastinya sedang menuju ke pintu keluar di Juventus dan, sementara kedua-dua Chelsea dan Manchester United telah membuat tawaran, pemain itu masih belum membuat keputusan tentang di mana dia ingin bermain. (SUKAN)

Dan menurut Daily Mail, satu lagi perjanjian berpotensi antara Chelsea dan Juventus mungkin menyaksikan Raheem Sterling dihantar ke Itali.

Walaupun Carlo Ancelotti mahu Real Madrid membawa masuk bek tengah Everton Jarrad Branthwaite, nampaknya ia tidak akan berlaku sebelum penghujung jendela semasa, menurut Defensa Central.

Football Insider melaporkan bahawa Manchester United sedang mencari untuk menjual Victor Lindelof pada musim panas ini.

Fabrizio Romano mempunyai kemas kini tentang pencarian Nottingham Forest untuk penyerang. Mereka telah mengemukakan bidaan kepada Feyenoord untuk Santiago Gimenez dan kepada Arsenal untuk Eddie Nketiah, tetapi kedua-dua tawaran telah ditolak. Rundingan masih berjalan dan Romano mengatakan bahawa hanya satu sasaran akan ditandatangani.

Tottenham sedang mencari untuk menandatangani pertahanan kanan Monaco, Vanderson, kerana pasukan Perancis hampir menyelesaikan perjanjian untuk penggantinya, Jordan Teze dari PSV Eindhoven. (Kaki Mercato)

Sekali lagi dengan SPORT, kami mengetahui bahawa Newcastle akan menguji keazaman Barcelona dengan tawaran £25 juta untuk Ferran Torres.

Dan yang terakhir, Football Insider mempunyai beberapa berita untuk peminat Liverpool: setelah terlepas pemain tengah Real Sociedad, Martin Zubimendi, The Reds tidak mahu membawa sesiapa pun ke tengah-tengah taman di jendela ini.

Share.
Leave A Reply