Berita Liga Perdana Terkini dan Khabar angin Perpindahan

Berikut ialah perpindahan EPL dan laporan berita daripada akhbar hari ini.

Perpindahan EPL

Tottenham Hotspur telah mengumumkan secara rasmi menandatangani penyerang Dominic Solanke . Bekas pemain akademi Chelsea itu telah menghabiskan lima musim terakhir di AFC Bournemouth di mana dia mengalami penyingkiran dan kenaikan pangkat sambil mengasah kemahirannya sebagai penyerang. Pada musim 2023/24, dia mencatatkan 19 gol terbaik dalam karier peribadinya dalam satu musim Liga Perdana dan bersama Spurs, dia akhirnya boleh melepasi rekod gol selama dua dekad. Solanke telah menandatangani perjanjian sehingga 2030 dengan pihak London Utara ( laman web Tottenham Hotspur ).

Seorang graduan akademi Chelsea boleh menggantikan seorang lagi di Stadium Vitality kerana Bournemouth menyasarkan Tammy Abraham untuk menggantikan Solanke . AS Roma telah menandatangani penjaring terbanyak LaLiga Artem Dovbyk dan telah meletakkan Abraham di pasaran sebagai hasilnya. The Cherries mahu membawa balik penyerang Chelsea itu ke England dan sedang bersedia untuk menghubungi orangnya ( Calciomercato ).

Di seberang London Utara, terdapat perbincangan mengenai pertukaran penjaga gol dengan Wolverhampton Wanderers. Aaron Ramsdale bukan lagi pilihan utama The Gunners kerana Mikel Arteta memilih David Raya. Adalah dipercayai bahawa bekas pemain Sheffield United itu akan meninggalkan Emirates sebelum permulaan musim 2024/25 dan kini, terdapat cakap-cakap mengenai dia berpindah ke Molineux sebagai sebahagian daripada perjanjian pertukaran yang akan membawa kepada penjaga gol sandaran Wolves Dan Bentley untuk menjadi sandaran raya. Sementara itu, Ramsdale akan menandatangani untuk menjadi pemain nombor 1 Emas Lama kerana mereka menjangkakan pemain nombor 1 semasa mereka, José Sá, akan pergi sebelum musim panas berakhir ( Football.London ).

Arsenal juga menjadi berita untuk Frenkie De Jong dari Barcelona, yang gajinya telah menyaksikan dia dikaitkan dengan perpindahan dari kelab itu sejak tiga musim lalu. Pemain Belanda itu telah menjadi penyokong kuat pasukan itu, tetapi masalah kewangan mereka yang dihebahkan secara meluas telah menyebabkan mereka perlu membuat jualan besar untuk mengosongkan ruang dalam buku mereka. Kelab itu kini terbuka untuk menjual De Jong pada musim panas ini dengan harga £51 juta ( Relevo ). Tiada laporan konkrit mengenai keinginan Arsenal untuk De Jong, tetapi dia dikagumi ramai termasuk Arteta , yang melaporkan mendakwa ingin menggunakannya dengan cara yang istimewa untuk meningkatkan sumbangan serangan Martin Ødegaard kepada pasukan ( Football.London ).

The Gunners juga kembali menggantikan Victor Osimhen berikutan Antonio Conte menurunkannya untuk perlawanan pembukaan musim rasmi mereka, perlawanan Coppa Italia dengan Modena. Tanda harga pemain itu telah terbukti menjadi batu penghalang kepada semua kelab yang berminat tetapi melihat keputusan Conte untuk meneruskan tanpa pemain Nigeria itu, Napoli mungkin berganjak, memberi peluang kepada Arsenal, yang dilaporkan panas untuk mencapai kesepakatan ( Sky Italia ).

Manchester United kehilangan Perisai Komuniti dan Aaron Wan- Bissaka dalam satu hari apabila perpindahan pemain pertahanan itu ke London Timur disahkan ( Fabrizio Romano ). Selepas berminggu-minggu spekulasi dan perjanjian hampir runtuh, pemain pertahanan itu kini akan menyertai West Ham United mulai musim 2024/25. United mampu menyelesaikan perjanjian itu dengan membayar £5.6 juta kepada lelaki Inggeris itu untuk merapatkan jurang yang akan diwujudkan oleh perpindahannya ke West Ham dalam pendapatan semasanya ( MEN ).

Perjanjian ini kini telah memberi laluan kepada Manchester United menandatangani duo Bayern Munich Matthijs De Ligt dan Noussair Mazraoui ( The Athletic ). Duo pertahanan itu telah bermain di bawah kendalian Erik ten Hag di Ajax dan pemain Belanda itu mahu bersatu semula dengan mereka ketika dia membina skuad yang akan beraksi lebih baik daripada yang mereka ada dalam dua musim pertamanya. The Red Devils akan membayar gabungan €70 juta untuk kedua-dua pemain, dengan De Ligt berharga €45 juta (tambah €5 juta sebagai alat tambah) dan Mazraoui berharga €15 juta (tambah €5 juta sebagai tambahan).

Share.
Leave A Reply