Laporan Sheffield United lwn Tottenham

 

Penjaring : Kulusevski 14′, 65′, Porro 59′

 

Tottenham Hotspur memastikan kelayakan Liga Europa UEFA untuk musim depan dengan kemenangan selesa 3-0 menentang Sheffield United yang tersingkir di Bramall Lane.

 

Kemenangan itu memastikan Spurs menamatkan kempen Liga Perdana mereka dengan cemerlang, menamatkan saingan di tempat kelima dan seterusnya menempah tempat ke saingan Eropah.

Kekecewaan Awal Membawa kepada Kejayaan

Dalam perlawanan yang pada mulanya menyaksikan Tottenham bergelut untuk mencari rentak mereka, Sheffield United yang kelihatan lebih cenderung untuk membuka jaringan. Ben Brereton Díaz mempunyai peluang awal yang ketara, tetapi rembatannya gagal menemui sasaran, menyelubungi pergelutan berterusan Blades di hadapan gawang.

 

Walaupun permulaan perlahan, Spurs mendapati langkah mereka ketika separuh masa berlalu. Persediaan Heung-Min Son untuk Dejan Kulusevski membawa kepada kejayaan, dengan pemain Sweden itu melakukan penyudah yang tajam untuk memberikan pendahuluan kepada pelawat.

Spurs Meningkatkan Panas

Selepas rehat, Tottenham mula menegaskan penguasaan mereka, dan pertahanan Sheffield United mula terkongkong di bawah tekanan.

 

Brennan Johnson memainkan peranan penting dalam menggandakan pendahuluan, menyediakan Pedro Porro untuk penyudah yang kuat yang menggariskan keyakinan Spurs yang semakin meningkat.

 

Kulusevski kemudian menggandakan catatannya untuk hari itu, menyambung dengan hantaran lintang tepat dari James Maddison untuk meletakkan permainan di luar jangkauan United.

 

Nasib Sheffield United

Bagi Sheffield United, perlawanan itu merupakan pengakhiran yang suram kepada musim yang mencabar yang menyaksikan mereka disahkan tersingkir sebelum hari terakhir. 14 perlawanan berturut-turut tanpa kemenangan mereka menyerlahkan cabaran besar yang dihadapi kelab ketika mereka bersedia untuk kehidupan di Kejohanan.

 

Kekurangan pertarungan yang dipamerkan dalam perlawanan terakhir Liga Perdana mereka akan menjadi kebimbangan bagi sebuah kelab yang perlu berkumpul semula dan membina semula.

Memandang ke Hadapan

Tottenham bukan sahaja menjamin bola sepak Eropah tetapi juga memberikan penamat yang positif kepada musim naik turun. Semasa mereka bersedia untuk Liga Europa, Spurs akan berusaha untuk membina prestasi ini dan menangani ketidakkonsistenan yang telah melanda kempen mereka.

 

Bagi Sheffield United, tumpuan kini beralih kepada penyusunan semula dan perancangan untuk kembali kompetitif ke Kejuaraan, dengan harapan untuk kembali pantas ke liga teratas.

 

Untuk maklumat lanjut tentang keputusan permainan ini, anda juga boleh melawat:
Sheffield Utd lwn Tottenham Hotspur, 2023/24 | Liga Perdana 

Share.
Leave A Reply