Laporan Burnley lwn Nottingham Forest

 

Penjaring : Cullen 72′; Kayu 2′, 14′

 

Berkat kemenangan 2-1 menentang Burnley di Turf Moor, Nottingham Forest telah meraih kemenangan berturut-turut di tempat lawan untuk kali pertama sejak April 1995. Kekalahan ini bermakna Clarets gagal memenangi lebih daripada dua perlawanan di tempat sendiri dalam satu perlawanan. musim buat kali pertama dalam sejarah mereka.

Matlamat Awal Tetapkan Nada

Dalam apa yang telah dibilkan selama berminggu-minggu sebagai penentu penyingkiran, keputusan hujung minggu lalu menjadikan pertembungan ini sebagai hari terakhir yang mati. Burnley ketinggalan dalam masa dua minit dalam keadaan yang biasanya membawa bencana.

 

Anthony Elanga berjalan ke garisan tepi dan meletakkan bola di atas pinggan untuk bekas pemain Burnley, Chris Wood untuk menjaringkan gol pembuka dari jarak enam ela.

Persembahan Memberi Impak Chris Wood

Wood, yang menikmati masanya di Turf Moor apabila menyarung baju klaret, berpengaruh dalam menggandakan pendahuluan Forest. Dia secara tidak sengaja membalikkan usaha Ryan Yates dari pinggir kawasan itu.

 

 

Burnley perlu berhabis-habisan untuk sekurang-kurangnya memberi Forest cabaran.

 

Zeki Amdouni, penjaring dalam pertemuan sebelum ini, hampir menyempurnakan treble peribadi menentang The Reds tetapi merembat dengan baik melepasi palang selepas Jacob Bruun Larsen mendapati dia tidak dibolosi enam ela dengan rembatan.

Perjuangan Separuh Masa Kedua untuk Burnley

Selepas separuh masa, Burnley memberi tumpuan untuk memberikan Jack Cork dan Jóhann Berg Guðmundsson yang melepaskan peluang yang baik. Wood mempunyai satu lagi peluang tetapi melakukan percubaan tinggi melepasi palang Arijanet Muric.

 

Trafik sehala berterusan memihak kepada Forest , dan tetapi untuk dua penyelamatan Muric untuk menafikan Morgan Gibbs-White dan Murillo, Forest pasti tidak kelihatan.

Gol Saguhati Lewat untuk Burnley

Pasukan Vincent Kompany mengurangkan tunggakan separuh masa 20 minit sebelum tamat apabila percubaan Josh Cullen mengambil pesongan jahat dan meleleh ke sudut bawah. Walau bagaimanapun, ia terbukti tidak lebih daripada saguhati untuk Burnley, yang turun dengan merengek.

 

Malah potongan mata tidak mencukupi untuk menurunkan Forest, yang menutup musim liga biasa dengan kemenangan buat kali pertama sejak 2018/19.

 

Untuk maklumat lanjut tentang keputusan permainan ini, anda juga boleh melawati:
Burnley lwn Nottm Forest, 2023/24 | Liga Perdana 

Share.
Leave A Reply