Laporan Manchester United lwn Liverpool

Penjaring : Fernandes 50′, Mainoo 67′; Diaz 23′, Salah 84′ (P)

Dalam perlawanan yang penuh dengan drama dan intensiti, kunjungan Liverpool ke Old Trafford untuk menentang Manchester United berakhir dengan keputusan seri 2-2.

Pertemuan berisiko tinggi itu dijangka menjadi detik penentu dalam aspirasi kejuaraan Liga Perdana Liverpool, namun The Reds tidak dapat memastikan kemenangan, menyebabkan mereka tanpa kemenangan menentang musuh ketat mereka dalam tiga percubaan musim ini.

Permulaan yang Salah dan Merah yang Dominan

Ingin bangkit daripada kekalahan menakjubkan mereka kepada Chelsea pada pertengahan minggu, United hampir bermula dengan hebat apabila Alejandro Garnacho menemui jaringan dalam minit pembukaan.

Bagaimanapun, golnya dibatalkan dengan pantas kerana ofsaid, meletakkan pentas untuk penguasaan Liverpool seterusnya. The Reds melepaskan rembatan bertubi-tubi ke gawang André Onana , dengan Dominik Szoboszlai dan Darwin Núñez menguji keberanian penjaga gol United itu.

Kegigihan Liverpool membuahkan hasil apabila Luis Díaz secara akrobatik menyempurnakan sepakan sudut Andrew Robertson, menyerlahkan separuh masa pertama dikawal rapi oleh pelawat.

Di sebalik penguasaan mereka dan 14 pukulan mengejutkan ke angka sifar United pada separuh masa, Liverpool hanya mampu menjaringkan gol bersendirian, meninggalkan penyokong setia Old Trafford dengan secercah harapan untuk separuh masa kedua.

Kemunculan semula United yang Hebat

The Red Devils bangkit dari rehat dengan cergas, dengan kapten Bruno Fernandes mendahului sebagai contoh. Rembatan beraninya dari dalam separuh masa Liverpool menyamakan kedudukan, menyuntik kehidupan ke dalam permainan United.

Pemulihan itu selesai apabila Kobbie Mainoo melakukan percubaan menakjubkan melepasi Caoimhin Kelleher, seketika menyenyapkan kontinjen Liverpool dan memberikan United pendahuluan yang tidak mungkin.

Drama Lewat dan Rampasan Bersama

Enggan tunduk kepada kekalahan, Liverpool menekan untuk mendapatkan gol penyamaan, yang datang selepas Harvey Elliott dikasari oleh Aaron Wan-Bissaka di dalam kotak.

Mohamed Salah dengan tenang menyempurnakan sepakan penalti, menyamakan kedudukan pasukan dan membuat perlawanan akhir yang menggerunkan. Walaupun mendapat serangan lewat daripada The Reds, pertahanan United tetap teguh, memastikan mata dikongsi dalam perlawanan yang akan diingati kerana tidak menentu dan dramatik.

Keputusan seri 2-2 menyebabkan Liverpool kehilangan peluang untuk mendaki kembali ke puncak Liga Perdana, manakala United boleh bertenang dalam kebangkitan semula yang bersemangat menentang salah satu saingan paling sengit mereka.

Semasa musim berjalan, kedua-dua pasukan akan memikirkan perlawanan ini sebagai peluang yang terlepas untuk menegaskan penguasaan mereka dan mendapatkan kedudukan yang lebih baik dalam pertarungan untuk objektif masing-masing, namun keseronokan dan kualiti yang dipamerkan menggariskan daya tarikan berkekalan salah satu bola sepak Inggeris yang paling terkenal. saingan.

Untuk maklumat lanjut tentang keputusan perlawanan ini, anda juga boleh layari:
Man Utd lwn Liverpool, 2023/24 | Liga Perdana 

 

Share.
Leave A Reply