Anugerah Liga Perdana Matchweek 29

12 pasukan tidak beraksi pada minggu ke-29 kerana enam daripadanya terlibat dalam perlawanan suku akhir Piala FA Emirates.

Lapan pasukan yang tinggal melakukan yang terbaik untuk menghiburkan peminat Liga Perdana, yang perhatiannya terbahagi antara Piala FA dan aksi liga.

Ia mungkin berada di bawah radar berkat pertaruhan yang lebih tinggi yang terlibat dalam perlawanan suku akhir Piala FA, tetapi Burnley menewaskan Brentford. Ia adalah permainan yang mempunyai beberapa detik hebat, beberapa daripadanya akan memenangi anugerah kami untuk perlawanan minggu ke-29.

Berikut adalah anugerah hari perlawanan kami selepas aksi hujung minggu ini.

Pemain Terbaik – Rodrigo Muniz

Tiada siapa yang melihatnya, tetapi penyerang simpanan Fulham telah menjadi orang utama kelab.

Kejayaan The Cottagers baru-baru ini semuanya bergantung pada usahanya. Dia menjaringkan dua gol dalam tujuh perlawanan di mana dia menjadi pemain utama, kerana kecederaan yang dialami oleh Raul Jimenez.

Dua gol itu menjatuhkan Tottenham Hotspur kendalian Ange Postecoglou untuk membantu pasukan kendalian Marco Silva meneruskan usaha mereka ke tempat Eropah.

XI terbaik

Pemain Fulham mendominasi XI Terbaik untuk minggu ini, berdasarkan cara komprehensif kemenangan mereka menentang Tottenham yang mengejar Liga Juara-Juara. Daripada Muniz kepada Alex Iwobi, kepada pemain belakang Timothy Catagne dan Antonee Robinson, Marco Silva telah menunjukkan bahawa pasukannya mempunyai apa yang diperlukan untuk bersaing dalam Liga Perdana.

Kemenangan mengejut Burnley ke atas Brentford turut menghasilkan beberapa persembahan individu yang cemerlang. Arijanet Muric sangat cemerlang dalam gol, membuatkan kami tertanya-tanya di mana dia menyembunyikan bakat ini dalam semua perjuangan Clarets musim ini.

Berikut ialah XI terbaik kami daripada kesemua empat perlawanan dalam minggu ke-29.

GK: Arijanet Muric – Burnley

DF: Reece Burke – Bandar Luton

DF: Kristoff Ajer – Brentford

DF: Timothy Castagne – Fulham

DF: Antonee Robinson – Fulham

DM: Sasa Lukic – Fulham

DM: João Palhinha – Fulham

CM: Alex Iwobi – Fulham

CM: Jacob Bruun Larsen – Burnley

AM: Morgan Gibbs-White – Hutan Nottingham

CF: Rodrigo Muniz – Fulham

Matlamat Terbaik

David Datro Fofana memenangi gol terbaik kami minggu ini untuk kali kedua berturut-turut dengan penyudah yang sangat cekap.

Dimainkan oleh Wilson Odobert dalam satu perlawanan, pemain Pantai Gading itu menjaringkan bola dengan sedikit sentuhan ke atas Mark Flekken yang berdepan dengan pantas untuk perlawanan kedua pasukan penyingkiran pada petang itu.

Penyerang muda itu membuat kes untuk kekal di Stamford Bridge musim depan ketika Chelsea meneruskan pencarian mereka untuk penyerang untuk mencabar Nicolas Jackson.

Permainan Terbaik

Semua perlawanan dari minggu ke-29 layak menerima anugerah ini, tetapi kualiti yang dipamerkan dalam perlawanan Fulham vs Tottenham Hotspur hanya menyebabkan perlawanan itu mengetepikan yang lain.

Luton Town lwn Nottingham Forest dimainkan dengan laju, manakala Brentford dan Burnley bertembung antara satu sama lain seperti dua domba jantan yang degil. Akhirnya, lakonan indah Fulham yang malah mendapat tepukan gemuruh daripada peminat Spurs yang mengembara yang akan menjadi yang paling diperkatakan mulai minggu ini.

Inilah sebabnya mengapa perlawanan itu memenangi anugerah permainan terbaik kami.

Statistik Terbaik

Muniz menjaringkan dua gol kedua dalam empat perlawanan menentang Spurs, menjadikan jumlah golnya kepada tujuh gol dalam tujuh permulaan terakhirnya – semuanya datang kerana kecederaan kepada Jimenez.

Yang pertama adalah gol yang difikirkan dengan baik, manakala yang kedua datang hasil daripada Calvin Bassey yang terkena tiang gol dari sepakan sudut.

Statistik yang memenangi anugerah kami, bagaimanapun, ialah tiada siapa, malah Erling Haaland, telah menjaringkan lebih banyak gol dalam tempoh tujuh perlawanan sejak pemain Brazil itu mengambil alih tugas itu.

Keputusan VAR Terbaik/Terburuk

Tiada panggilan VAR yang berlebihan minggu ini jadi tiada yang memenangi keputusan VAR terbaik atau terburuk kami minggu ini.

Penggantian Terbaik

Luke Berry datang untuk menyelamatkan satu mata untuk Luton Town, yang menentang segala rintangan musim ini dan berjuang keras untuk kekal dalam Liga Perdana.

Mereka tidak dapat pergi ke atas Forest tetapi juga tidak boleh tergelincir kerana mereka bertahan dalam pertempuran anjing penyingkiran mereka. Ini adalah terima kasih kepada pemain gantian pada minit ke-85, Berry, yang menerkam bola lepas untuk memastikan satu mata buat tuan rumah.

Momen paling lucu dalam minggu perlawanan

Burnley vs Brentford dipenuhi dengan banyak detik lucu. Detik-detik ini berlaku apabila setiap pasukan menyerang gawang yang lain.

Pelepasan garisan gol daripada Muric adalah hebat tetapi cara bola melepasinya selepas merembat keluar pemainnya sungguh kelakar. Gol pertama Burnley, penalti yang dijaringkan oleh Bruun Larsen, adalah hasil daripada kekasaran yang cukup mengarut yang membuatkan ramai penyokong ketawa.

Ia sememangnya perlawanan paling menarik hujung minggu dari segi detik-detik penting.

 

Share.
Leave A Reply