Pilihan Teratas FPL untuk Gameweek 26

Minggu ke-26 musim 2023/24 sudah tiba dan peminat bola sepak tidak teruja.

Ini bermakna musim ini perlahan-lahan akan berakhir dan kami akan kehilangan bola sepak kelab untuk beberapa lama.

Bagi kebanyakan pengurus FPL, ia akan menjadi penangguhan daripada musim yang tidak dapat diramalkan. Minggu 25 adalah contoh besar tentang betapa banyak penderitaan yang telah dilalui oleh pengurus.

Dari Erling Haaland menentang Chelsea hingga Tottenham Hotspur tewas untuk minggu kedua berturut-turut, terdapat banyak kemalangan.

Ini pasti berlaku tetapi anda boleh mengelakkan lebih banyak kemalangan dengan mengikuti petua dalam artikel ini.

Analisis minggu permainan

Perlawanan terbalik dari gameweek 11 kembali pada November 2023 membentuk jadual untuk gameweek 26. Satu-satunya yang tidak hadir ialah Chelsea, Liverpool, Luton Town dan Spurs.

Ini berikutan Chelsea dan Liverpool bertarung dalam perlawanan akhir Piala EFL (Carabao) Ahad ini. The Hatters dan Spurs akan berehat, kemudian pemain Chelsea dan Spurs akan menjadi pilihan yang tersedia untuk dua minggu permainan di bawah barisan.

Sementara itu, City akan cuba untuk menutup sementara jurang dengan Liverpool apabila mereka bertandang ke AFC Bournemouth pada hari Sabtu. Ramai pengurus akan mengambil risiko untuk membawa masuk Dominic Solanke dengan menjangkakan perlawanan minggu ke-27, yang akan menyaksikan Bournemouth berdepan Burnley di bahagian bawah liga.

Liverpool dan Luton Town telah pun memainkan perlawanan mereka lebih awal, dengan The Reds menang 4 – 1 daripada kedudukan kalah dalam perlawanan berganda minggu ke-25.

Lihat senarai perlawanan penuh untuk minggu 26 di bawah.

Arsenal vs Newcastle United akan berbeza kali ini kerana sejauh mana pasukan St. James’ Park telah tumbang di bahagian pertahanan.

Mereka berada di kedudukan tertinggi untuk xGC (jangkaan gol dibolosi) dengan 2.98 kemungkinan gol secara purata dalam setiap perlawanan.

Arsenal, sebaliknya, berada di kedudukan tertinggi dalam kalangan pasukan yang mungkin menjaringkan dua atau lebih gol dalam satu perlawanan. The Gunners juga berada di tempat sendiri, yang bermakna mereka mempunyai kelebihan. Adalah tidak bijak untuk bertaruh menentang Arsenal dalam perlawanan itu, yang bermakna adalah tidak bijak untuk mengabaikan mana-mana pemain mereka untuk pasukan FPL minggu ke-26 anda.

Terdapat banyak janji dalam permainan Aston Villa vs Nottingham Forest juga. The Foresters sedang bermain bola sepak yang hebat dan Aston Villa adalah pesaing empat teratas.

Forest memenangi perlawanan songsang, manakala Villa telah berkesan dalam dua perlawanan terakhir tetapi telah bergelut secara bertahan tanpa Boubacar Kamara, yang tidak bermain untuk baki musim ini kerana kecederaan. Walau bagaimanapun, Villa mempunyai beberapa perlawanan yang hebat antara minggu 26 dan 30, yang menjadikan pemain mereka sangat menarik untuk pengurus FPL yang berfikiran ke hadapan.

Aston Villa juga berada di kedudukan tinggi di kalangan pelbagai model ramalan untuk pasukan yang mungkin menjaringkan dua gol minggu ini. Hakikat bahawa mereka berada di rumah juga memberi kepercayaan kepada ramalan ini.

Memandangkan kekangan permainan, pasukan dengan teras pemain RIGHT Villa, Manchester United, Man City dan Arsenal akan menghasilkan mata terbanyak dari minggu permainan ini.

Pemain FPL terbaik untuk minggu ke-26

Bukayo Saka (£9.1m) – Arsenal

Bukayo Saka telah menjadi salah satu pelaburan FPL terbaik untuk pengurus dalam empat minggu permainan terakhir. Ini harus diteruskan terima kasih kepada lawan Arsenal seterusnya ialah Newcastle United.

Seperti yang dinyatakan sebelum ini, Magpies menduduki tempat teratas dalam metrik xGC. Mereka juga berada di kedudukan teratas dalam metrik gol yang dibolosi setiap perlawanan. Setiap pukulan ketiga mengenai sasaran terhadap pertahanan Newcastle telah masuk.

Saka telah menjadi pemain The Gunners yang paling mematikan dalam beberapa minggu kebelakangan ini, yang menyaksikan mereka menjaringkan purata tiga gol setiap perlawanan. Beliau juga mempunyai purata dua sumbangan gol pada masa itu. Kekalahan Arsenal dalam Liga Juara-Juara UEFA baru-baru ini akan menjadi pendorong untuknya membawa perlawanan ke Newcastle di Emirates.

Terdapat banyak motivasi di sana untuk pemain berusia 22 tahun itu, yang mempunyai purata 6.6 mata setiap perlawanan sejak permulaan musim dan kini berada dalam pasukan lebih 60 peratus pengurus FPL.

Erling Haaland (£14.4m) – Manchester City

Erling Haaland menghasilkan pulangan rendah dalam permainan berganda minggu ke-25 tetapi golnya menentang Brentford dalam kemenangan 1 – 0 mereka sepatutnya cukup untuk memberinya peluang sekali lagi dalam banyak pasukan pengurus untuk minggu ke-26.

City juga menentang Bournemouth pada minggu ke-26, yang merupakan pasukan yang mereka mempunyai kelebihan sejarah. Ini akan menjadi perlawanan ketiga pemain Norway itu menentang Cherries, yang dia mempunyai dua sumbangan gol menentang (1G, 1A).

Setiap model ramalan juga telah mengandaikan bahawa City berkemungkinan menjaringkan dua gol dalam permainan. Mengetahui Cityzens, gol boleh datang daripada sesiapa sahaja, kerana Pep Guardiola telah berjaya menjadikan seluruh pasukan menjadi mesin penjaring gol.

Tiada seorang pun daripada mereka akan mempunyai lebih banyak peluang untuk menjaringkan gol daripada Haaland, bagaimanapun, yang menjadikannya lebih berkemungkinan dia akan memperoleh sumbangan gol dalam permainan.

Ia juga akan menarik minat pengurus untuk mengambil perhatian bahawa Haaland adalah penentu penalti utama City yang meningkatkan peluangnya untuk menjaringkan gol, memandangkan City cenderung untuk mendapatkan lebih banyak penalti bersamanya di atas padang.

 

Share.
Leave A Reply