Minggu 23 menyaksikan aksi gol yang hebat dan peminat Liga Perdana telah menyaksikan kesepuluh pertandingan tersebut dengan gembira.

Dua hattrick, banyak gol dan kemahiran yang luar biasa dipamerkan dan di sini adalah pemenang penghargaan untuk momen terbaik dalam seminggu penuh aksi ini.

 

Pemain terbaik – Mark Flekken

Brentford mungkin kalah kepada Manchester City, tetapi penjaga gol mereka, Mark Flekken, bermain dengan hebat.

 

Pemain berusia 30 tahun itu berjaya menghentikan 12 sepakan tepat sasaran dari serangan berterusan Manchester City untuk menghalang kekalahan yang telak. Ia adalah rekod paling banyak penyelamatan dalam satu perlawanan Liga Perdana musim ini.

Beliau juga membantu gol pembuka Neal Maupay dalam minit ke-21, yang tercipta walaupun dengan serangan terbalik, menjadikannya penjaga gol pertama yang mencatatkan assist dalam Liga Perdana musim ini.

Pasukan Terbaik

Dua hattrick dijaringkan dalam minggu perlawanan 23 Liga Perdana, oleh Phil Foden dan Matheus Cunha.

Hattrick Foden membantu Manchester City untuk merebut kemenangan comeback daripada belakang menentang Brentford.

Cunha juga menjaringkan hattrick untuk membalikkan keadaan bagi Wolves di Stamford Bridge, yang merupakan kemenangan besar kedua pasukan mereka selepas mereka mengalahkan Manchester City sebelum ini.

Alejandro Garnacho dari Manchester United menjadi penentu utama untuk Red Devils menentang West Ham United David Moyes pada hujung minggu dan menjaringkan dua gol di separuh masa kedua untuk menundukkan The Hammers.

Ini adalah minggu penuh rekod dalam Liga Perdana musim ini, berkat pada pemain-pemain berikut yang menjadi pasukan terbaik kami dalam minggu ini:

PG: Mark Flekken – Brentford

PB: Kieran Trippier – Newcastle United

PB: Lewis Dunk – Brighton and Hove Albion

PB: Joachim Andersen – Crystal Palace

PB: Alex Moreno – Aston Villa

PM: Pascal GroƟ – Brighton and Hove Albion

PT: Ross Barkley – Luton Town

PT: Phil Foden – Manchester City

SKK: Pedro Neto – Wolves

SKK: Alejandro Garnacho – Manchester United

DK: Matheus Cunha – Wolves

Gol Terbaik

Alex Moreno bermain untuk kali kelima dalam Liga Perdana menentang Sheffield United pada hujung minggu ini, setelah terkena beberapa kecederaan yang membuatnya terpaksa duduk di tepi padang untuk sebahagian besar musim. Walau bagaimanapun, pemain berusia 30 tahun itu menjaringkan gol voli yang hebat untuk menundukkan Sheffield di Bramall Lane.

Itu adalah gol yang luar biasa, walaupun beliau dibiarkan bebas untuk menyusun diri dan melepaskan tembakan melepasi pertahanan Sheffield.

Perlawanan Terbaik

Perlawanan antara Newcastle United dan Luton Town adalah perlawanan yang tidak dijangka indah.

Pasukan Magpies terpaksa bermain imbang dengan Hatters di St James’ Park sebelum Eddie Howe membuat beberapa perubahan taktikal untuk memastikan pasukannya mendapatkan sekurang-kurangnya satu mata di rumah.

Luton, yang semakin meningkat dan membuktikan kebolehannya sebagai pasukan Liga Perdana, berjaya menjaringkan empat gol dan terus menekan untuk mendapatkan lebih. Perlawanan berakhir dengan skor 4-4 dan kedua-dua jurulatih dipuji atas penampilan taktikal mereka.

Ini adalah perlawanan klasik musim 2023/24 yang sebenar.

Statistik Terbaik

Minggu perlawanan ke-23 Liga Perdana 2023/24 menghasilkan 45 gol, yang merupakan rekod tertinggi liga untuk gol terbanyak dicetak dalam satu minggu perlawanan.

Hasil seri 1-1 antara AFC Bournemouth dan Nottingham Forest adalah skor terendah minggu ini. Hanya West Ham dan Sheffield yang gagal mencetak gol dalam perlawanan mereka, dan hanya empat pasukan (Bournemouth, Forest, West Ham, dan Sheffield) yang menjaringkan kurang daripada dua gol.

Musim ini menuju ke arah menjadi musim dengan jumlah gol terbanyak dalam setengah dekad yang lalu.

Keputusan VAR Terbaik/Terburuk

Minggu ini berjalan dengan lancar, jadi tidak banyak kejadian VAR yang perlu ditinjau dan diberikan sebagai keputusan terbaik atau terburuk.

Semuanya tepat, termasuk dua kad merah yang ditunjukkan kepada pemain Liverpool dan Bournemouth.

Penggantian Terbaik

Kemasukan Harvey Barnes pada minit ke-63 dalam perlawanan seri 4-4 antara Newcastle dan Luton adalah penentu permainan untuk tuan rumah.

Mereka tertinggal 4-2 ketika Eddie Howe menggantikan Miguel Almiron dengan pemain England ini, yang dengan berlari lebih jauh menambahkan letih kepada pertahanan kukuh Hatters.

Akhirnya, kehadirannya membawa kepada dua gol, dengan dia mencetak gol penyama untuk memberikan Newcastle satu mata.

Momen Terseram Minggu Perlawanan

Perayaan Alejandro Garnacho tanpa konteks kelihatan seperti dia sedang meniru idola, Cristiano Ronaldo. Dengan konteks, perayaan itu mengundang tawa.

Sebelum perlawanan, Angel Di Maria menggalakkan dia untuk memberi penghormatan kepada Lionel Messi jika dia menjaringkan gol. Winger remaja itu menjaringkan dua gol dan mengabaikan kata-kata rakan sepasukan lebih tua dengan merayakan gol seperti yang pesaing terbesar Messi pernah lakukan.

Media sosial penuh dengan meme dan komen lucu mengenai perkara ini selepas para penyiar itu ketawa terbahak-bahak dengan Messi menjadi bahan jenaka.

 

Share.

Leave A Reply