Pratonton Nottingham Forest vs Bournemouth

 

Akan ada suasana membara di City Ground setelah Nottingham Forest memecat Steve Cooper pada awal minggu ini, yang membuat banyak peminat kecewa. Dengan kelab ini duduk di tempat satu dan berjarak lima mata di atas zon degradasi Liga Perdana (PL), setelah tidak memenangi mana-mana dari enam perlawanan terakhir liga mereka (S1, K5), masa Cooper habis dan lembaga segera melantik Nuno EspĂ­rito Santo sebagai penggantinya.

 

Mantan pengurus Wolves dan Tottenham ini boleh memulakan perlawanan ini melawan Bournemouth, yang mungkin dia akan nikmati kerana rekod tak terkalahkan pengurusannya terhadap mereka (M3, S1). Memandangkan kelangsungan hidup Forest di liga teratas musim lalu dibina di atas bentuk kandang mereka, kekalahan tiga perlawanan kandang PL berturut-turut terlalu banyak untuk dilepaskan oleh lembaga, tetapi masalah yang lebih besar mungkin menanti kerana mereka tidak memenangi tiga perlawanan H2H terakhir di sini (S1, K2).

 

Bournemouth berada lima mata lebih baik daripada Forest, dan mereka mempunyai satu perlawanan dalam tangan setelah perlawanan mereka minggu lalu dengan Luton ditangguhkan selepas Tom Lockyer jatuh sakit di padang. Adalah adil untuk dikatakan bahawa pasukan Andoni Iraola telah memanas selepas permulaan yang lambat musim ini, dengan mengekalkan lima perlawanan tidak terkalah (M4, S1), termasuk kemenangan PL yang mengagumkan ‘to nil’ ke atas Newcastle dan Manchester United.

 

Apabila mereka bergerak ke utara, tiga kemenangan PL berturut-turut di laman lawan (mereka belum pernah memenangi empat sebelum ini) sepatutnya membuat mereka bergerak dengan keyakinan. Belum kalah di City Ground sejak 2015 (M2, S1), kemungkinan besar mereka akan dianggap sebagai pasukan yang lebih diunggulkan dalam perlawanan ini. Ini hanya kedua kalinya sejak permulaan musim lalu mereka akan memulakan perlawanan PL di luar rumah sebagai pilihan penjudi (M1).

 

Pemain-pemain untuk diperhatikan:

Morgan Gibbs-White dari Forest telah menjaringkan empat gol kelabnya dalam lima gol terakhir dari minit ke-50, dengan tiga gol terakhirnya datang di rumah dari penalti.

Marcos Senesi mencipta gol dalam kedua-dua perlawanan terakhir Bournemouth, sekali membuka jaringan dan sekali menamatkan gol.

Stat panas:

Hanya Tottenham sahaja yang telah menjaringkan lebih banyak gol separuh pertama PL di luar rumah musim ini berbanding tujuh gol Bournemouth.

 

Share.

Leave A Reply