Perlawanan Preview Crystal Palace vs Liverpool

 

Crystal Palace sedang mengalami kemerosotan prestasi setelah turun kekalahan keempat berterusan dalam saingan Premier League (PL) (S1, K3) di pertengahan minggu, dengan Bournemouth menang 2-0 di Selhurst Park. Ia adalah persembahan menyerang lagi tumpul oleh pasukan Roy Hodgson yang turun ke tangga ke-14 selepas kekalahan itu, dengan hanya Sheffield United yang rendah (11) mencetak lebih sedikit gol daripada 14 gol Palace dalam liga musim ini.

 

Kepincangan serangan Palace sangat ketara di kandang, di mana mereka gagal mencetak gol dalam empat dari tujuh perlawanan kandang mereka dalam PL musim ini. Tidak menghairankan, ini memberi kesan teruk kepada keputusan Palace di Selhurst Park, dan hanya mencatatkan lima mata di rumah sejauh ini merupakan jumlah paling rendah Palace selepas tujuh perlawanan kandang dalam satu musim liga sejak hanya menempatkan empat mata pada 2000/01.

 

Pihak lawan, Liverpool, tidak mengalami masalah dalam mencetak gol, dengan mencetak gol dalam 32 perlawanan berturut-turut dalam semua pertandingan, menghampiri rekod kelab sebanyak 34 perlawanan berturut-turut pada April hingga Disember 2021. Dua gol mereka di Bramall Lane pada hari Rabu memberi kemenangan 2-0 kepada Liverpool dan menjaga mereka berada di belakang Arsenal yang memimpin liga, hanya berjarak dua mata.

 

Dengan Arsenal bertemu Aston Villa dalam perlawanan malam Sabtu, pasukan Jürgen Klopp berpeluang untuk naik ke puncak jadual, walaupun hanya untuk sementara. Mereka akan yakin dapat mencapai sasaran itu mengingat rekod H2H yang baik yang mereka miliki terhadap tuan rumah, dan kemenangan sepuluh perlawanan berturut-turut sebelum perlawanan musim lalu. Walaubagaimanapun, seri di kandang dan tandang pada musim lalu harus menunjukkan bahawa tidak ada ruang untuk rasa puas diri.

 

Pemain untuk diperhatikan:

 

Seperti yang berlaku dengan gol tunggalnya menentang Liverpool pada musim 2021/22, semua tujuh usaha Odsonne Edouard bagi Palace musim ini telah datang selepas separuh masa.

Sementara itu, Mohamed Salah tidak akan kisah golnya datang pada bila asalkan dia mendapat gol yang diperlukan untuk menjadi pemain kelima yang mencetak 200 gol untuk Liverpool.

 

Stat panas:

 

Sejak kalah kepada Man City pada April, Liverpool telah memenangi lebih banyak mata PL daripada pasukan lain (59).

 

Share.
Leave A Reply