Pra-tontonan Brentford vs West Ham

Selepas permulaan sukar musim Liga Perdana Inggeris yang menyaksikan Brentford hanya menang sekali sepanjang lapan perlawanan pertama (M4, K3), mereka sejak itu telah menjaringkan lima gol tanpa balas sepanjang dua kemenangan berturut-turut. Kemenangan terbaru adalah kemenangan 2-0 di Stamford Bridge menentang Chelsea, yang merupakan kemenangan ketiga berturut-turut mereka di kandang Stamford Bridge dan memanjangkan rentetan tidak terkalahkan dalam derbi London kepada 13 perlawanan, hanya dua kelab yang pernah mencatatkan rentetan sedemikian panjang!

 

The Bees kini memiliki peluang untuk memanjangkan rentetan tersebut di sini menentang saingan dari London, West Ham United. Dan peluang untuk itu tampak banyak, sebagai penunjuk Brentford dapat merujuk kepada rekod kemenangan 100% mereka di aksi Liga Perdana menentang West Ham untuk inspirasi (M4), dengan mencetak dua gol sepanjang setiap perlawanan sambil juga menjaga tiga lembaran bersih.

 

Ini juga adalah derbi London kedua secara berturut-turut bagi West Ham selepas perlawanan EFL Cup mereka pada pertengahan minggu menentang Arsenal. Semua aktiviti luar padang Irons dalam pertandingan piala mungkin telah mengambil tol pada mereka, kerana mereka berisiko kalah tiga perlawanan PL berturut-turut buat pertama kalinya musim ini, selepas kekalahan 4-1 kepada Newcastle dan kekalahan 1-0 di kandang menentang Everton yang tercalar.

 

Walaupun rekod terkini West Ham di trak lawan adalah tidak menentu, mereka sekurang-kurangnya berjaya menjaringkan gol dalam lima lawatan PL mereka musim ini (M2, S1, K2). Mereka mungkin menyambut baik peranan sebagai keldai dalam perlawanan ini, kerana West Ham mempunyai kadar tidak terkalahkan 50% yang sangat baik apabila berperanan sebagai keldai dalam PL musim ini (M2, S1, K3), yang sama banyaknya kemenangan dengan apa yang mereka dapatkan sebagai pasukan tidak diunggulkan pada keseluruhan musim yang lepas!

 

Pemain-pemain yang perlu diperhatikan

Bryan Mbeumo telah menyumbang kepada empat dari lima gol Brentford yang tidak terjawab menjelang perlawanan ini (M2, B2) dan beliau juga menghasilkan empat sumbangan gol dalam empat perlawanan head-to-head dengan West Ham (M3, B1).

 

Sama pentingnya dalam kubu lawan, Jarrod Bowen berkembang dengan enam gol Liga Perdana yang dijaringkan untuk West Ham musim ini, walaupun dua daripada tiga gol terakhirnya dicetak dalam kekalahan.

 

Stat panas

West Ham telah kalah dalam lapan daripada sembilan perlawanan derbi London Liga Perdana mereka di trak lawan (M1).

 

Share.
Leave A Reply