Preview Pertandingan West Ham United vs Everton

 

Para peminat boleh memilih untuk menonton perlawanan antara West Ham United dan Everton dengan jangkaan perlawanan yang sengit antara dua pengurus yang dilahirkan dan dilatih di United Kingdom, David Moyes dan Sean Dyche.

 

West Ham akan menjadi tuan rumah kepada Everton ketika kedua pasukan ini berusaha meningkatkan kedudukan mereka dalam liga.

 

West Ham, yang kini berada di tempat ketujuh dalam jadual Liga Perdana musim 2023/24, hanya memerlukan satu kekalahan sahaja untuk jatuh ke tempat ke-11 atau ke-12 dalam jadual. David Moyes dan pasukannya telah berusaha keras untuk mencapai kemajuan ini dan mereka akan berhati-hati dengan pasukan Everton yang semakin kuat.

 

Sejarah perlawanan antara kedua pasukan ini lebih cenderung kepada Everton, yang memenangi 74 perlawanan berbanding 44 perlawanan yang dimenangi oleh West Ham. Namun, West Ham telah mengalami kejayaan dalam enam perlawanan terkini, dengan empat kemenangan berbanding dua kemenangan bagi Everton.

 

Rentetan kemenangan ini bermula dalam musim pandemik di mana West Ham United kelihatan seperti ingin meniru kejayaan Leicesters City dalam kempen ajaib mereka pada musim 2015/16. Moyes akan mencari cara untuk mengekalkan momen ini menjelang kunjungan Everton ke markas mereka.

 

Instink selamat Dyche telah mula muncul selepas permulaan musim yang teruk. Bekas pengurus Burnley ini menjadi terkenal dalam Liga Perdana Inggeris dengan keupayaannya untuk mencapai hasil yang menjamin keselamatan pasukan. Beliau juga mampu bersaing, seperti bagaimana beliau membawa Burnley ke pertandingan Eropah pada musim 2018/19 selepas kempen cemerlang pada musim 2017/18.

 

Musim ini, Everton mungkin tidak akan dapat mencapai keajaiban untuk naik dari tempat pengeluaran ke tempat Eropah disebabkan aras permainan yang lebih tinggi dalam Liga Perdana, tetapi kemenangan melawan West Ham, pasukan yang menjadi ketakutan di bahagian atas jadual, akan memberi keuntungan untuk mereka.

 

Kedua-dua pasukan akan mencuba untuk kembali kepada kemenangan, dengan West Ham mengalami kekalahan 4-1 di tangan Aston Villa pada perlawanan terakhir mereka manakala Everton sekali lagi kehilangan dengan keputusan 2-0 dalam edisi terkini Derby Merseyside.

 

Perlawanan ini penting bukan sahaja untuk keselamatan Everton tetapi juga untuk West Ham yang mencari untuk mengelakkan pemandangan seperti musim 2022/23.

 

 

Kedua-dua pasukan sedang bersiap sedia dengan persediaan mereka untuk perlawanan ini.

Kami juga akan memberikan berita pasukan dan berkongsi ramalan kami mengenai hasil perlawanan. Teruskan membaca.

 

Ramalan

Pada awal musim, perlawanan antara West Ham United dan Everton akan mudah diramalkan. West Ham sedang berada dalam keadaan yang baik dan bermain dengan gaya permainan yang pasti akan membawa mereka ke pertandingan Eropah musim hadapan. Di pihak lain, Everton memulakan musim dengan tidak baik tetapi rancangan Sean Dyche mula menunjukkan hasil.

 

Mereka mampu mengekalkan skor seri dengan West Ham di Stadion London seperti halnya mereka mampu membawa pulang tiga mata seperti yang mereka lakukan dalam perlawanan ke-6 apabila melawat Brentford. West Ham United akan menjadi pasukan yang lebih unggul, terutamanya dalam serangan.

 

Everton akan menyerang dengan kerap dan seperti yang statistik terkini telah tunjukkan, Toffees adalah antara pasukan teratas dalam Liga Perdana apabila ia berkaitan dengan menamatkan peluang. West Ham akan berjaya melepaskan diri dengan sempit daripada cengkeraman pasukan Sean Dyche tetapi tidak tanpa kecederaan.

 

West Ham United 2 – 1 Everton.

 

Share.
Leave A Reply