Pratonton Crystal Palace lwn Tottenham Hotspur

 

Slot sepak mula malam Jumaat yang luar biasa Liga Perdana (PL) memulakan aksi pusingan kesepuluh musim ini, dengan derby London antara Crystal Palace dan Tottenham menjadi tumpuan utama. Selepas memecahkan rekod dengan sempurna dalam sembilan pusingan pertama (W3, D3, L3), Crystal Palace akan cukup gembira dengan permulaan mantap yang menyaksikan mereka lebih dekat ke tempat Eropah daripada zon penyingkiran melalui mata.

 

 

Ia bukan perkara biasa untuk Palace, yang dibelasah 4-0 oleh Newcastle pada hujung minggu dan merasakan kemarahan bos Roy Hodgson selepas itu kerana dia melabelkan prestasi mereka sebagai “sangat singkat”. Dia terus menegaskan bahawa tiada perkara positif yang boleh diambil dari petang itu, dan moodnya pastinya tidak akan terangkat apabila dia menyedari Spurs berada di barisan seterusnya, pasukan yang Palace hanya menewaskan sekali dalam 16 PL H2H terakhir (D2, L13), dengan 11 daripada kerugian itu datang tanpa balasan!

 

 

Walaupun positif adalah sedikit dan jauh di antara di Palace, mereka banyak di Tottenham, yang mendahului dua mata di atas carta PL. Peluang untuk membuka jurang lima mata kepada kumpulan pengejar sebelum aksi hujung minggu adalah perkara impian bagi Spurs, tetapi dalam usaha untuk mengekalkan fokus, bos Ange Postecoglou menyifatkan prestasi separuh masa kedua mereka dalam kemenangan 2-0 Isnin lalu. Fulham sebagai “terburuk” sejak dia mengambil alih tugas pada musim panas.

 

 

Bos Australia itu sepatutnya tidak terlalu berputus asa, kerana ia sebenarnya adalah malam yang memecahkan rekod untuknya dan pasukannya. 23 mata yang diperoleh Postecoglou setakat penggal ini mewakili jumlah tertinggi yang dicapai oleh pengurus dalam sembilan perlawanan PL pertama mereka, manakala pembukaan Spurs untuk musim ini (W7, D2) adalah permulaan terpantas mereka untuk kempen sejak 1960/61 apabila mereka pergi melakukan double!

 

Pertempuran utama

Odsonne Édouard berada di kedudukan berganda kali terakhir Palace menewaskan Spurs dalam PL, menjaringkan dua gol selepas minit ke-80 pada penampilan pertamanya di Selhurst Park. Postecoglou ialah pengurus Celtic yang membenarkan perpindahannya ke selatan London pada 2021.

 

 

Dia akan cuba untuk menewaskan penjaga gol Spurs, Guglielmo Vicario, yang lebih mudah dikatakan daripada dilakukan memandangkan dia mempunyai empat rekod bersih bersama PL musim ini.

 

Statistik panas

Tidak ada satu pun gol yang dijaringkan pada separuh masa pertama perlawanan liga di rumah Crystal Palace musim ini.

 

 

Share.
Leave A Reply