Preview Perlawanan Sheffield United vs Man United

 

Sheffield United akan berharap rehat antarabangsa memberi peluang kepada pemain mereka untuk memikir semula selepas permulaan yang memalukan bagi musim Liga Perdana (PL). Satu mata dari lapan perlawanan pertama adalah permulaan terburuk untuk musim pada peringkat ini dalam era PL, dan kekecewaan ini berterusan dengan kekalahan 3-1 di Fulham sebelum rehat yang menyaksikan pemain belakang Chris Basham dibarisi luka pergelangan kaki yang tragis.

 

Manchester United adalah lawan seterusnya ke Bramall Lane, lawan yang Blade menewaskan 2-1 dalam perlawanan PL H2H terakhir mereka pada musim 2020/21. Kejayaan tersebut datang dalam perlawanan tandang, dan Sheffield United menghadapi kesulitan dalam perlawanan ini di kandang mereka, kali terakhir mereka menang ke atas Red Devils di sini pada hujung minggu pembukaan musim pertama PL pada 1992/93! Heckingbottom akan sangat berharap untuk mengulangi kejayaan itu, bukan sahaja kerana beliau kini menjadi calon yang paling dijangka untuk menjadi pengurus PL seterusnya yang meninggalkan kelab mereka.

 

Penentang Erik ten Hag duduk di tempat ketiga dalam senarai itu setelah permulaan yang tegang oleh Manchester United musim ini. Rollercoaster Old Trafford tidak menunjukkan tanda-tanda perlambatan semasa rehat, selepas barisan dua gol Scott McTominay pada penghujung waktu memberikan mereka kemenangan 2-1 ke atas Brentford sebelum rehat, perfonman ini disusuli dengan penarik balik daripada Sheikh Jassim, seorang billionair Qatar yang menarik diri daripada syarikat Glazer yang sangat dikritik.

 

Berita ini diikuti dengan berita bahawa Sir Jim Ratcliffe kelihatan akan membeli saham minoriti dalam kelab tersebut, semua ini telah menyedarkan perhatian daripada kegagalan Red Devils yang meninggalkan mereka di tangga pertengahan menjelang perjalanan mereka ke Yorkshire. Menyelesaikan masalah mereka dalam perjalanan akan menjadi keutamaan Ten Hag di sini, kerana mereka gagal memenangi perlawanan PL jauh secara berterusan pada tahun 2023, tetapi mereka berpotensi untuk mematahkan kegagalan itu setelah menewaskan pasukan yang baru naik taraf lain iaitu Burnley 1-0 dalam tugas terdahulu mereka.

Pemain yang perlu diperhatikan

Sheffield United mungkin akan mengandalkan Oli McBurnie untuk menyelesaikan masalah pencapaian gol mereka – beliau mencetak gol penyamaan pada minit ke-90 dalam perlawanan H2H peribadinya di kandang pada 2019 untuk menyelamatkan seri 3-3! Marcus Rashford juga mencapai gol pada hari itu, sebahagian daripada pulangan yang menakjubkan dengan enam sumbangan gol terus-menerus dalam empat perlawanan dengan Blades (G3, A3).

Hot streak

Manchester United tidak terkalahkan dalam 12 perlawanan PL dengan pasukan yang baru naik taraf (W11, D1), menang dalam sembilan perlawanan terakhir mereka.

 

Share.
Leave A Reply