Nottingham Forest vs Luton Town: Perlawanan Pantas

 

Nottingham Forest dan Luton Town adalah dua pasukan yang dipandang sebagai penarik relegasi pada awal musim Liga Perdana Inggeris (PL) ini, jadi tidak menghairankan melihat mereka berada di separuh terbawah jadual semasa rehat antarabangsa pada bulan Oktober. Forest tidak memenangi empat perlawanan terakhir (Seri 3, Tewas 1), dan dengan perlawanan di Anfield pada hujung minggu hadapan, mereka mungkin akan berada dalam jarak yang sangat dekat dengan zon penurunan pada akhir bulan ini jika tidak mendapatkan tiga mata di sini.

 

Tujuan rumah akan terjerat jika mereka terus kehilangan mata di kandang kepada pasukan lain yang berada di separuh terbawah jadual dan memasuki perlawanan ini dengan dua seri 1-1 selepas terlewat dalam kedua-dua pertandingan terakhir mereka di City Ground dengan Burnley dan Brentford. Dan selepas gagal menyekat Luton dalam empat perlawanan terdahulu mereka di musim 2020/21 dan 2021/22 (Seri 2, Tewas 2), pertemuan terkini ini merupakan peluang terbaik untuk menunjukkan kemajuan yang dicapai oleh Tricky Trees selepas satu musim penuh di PL.

 

Luton nampaknya mula menjurus ke arah yang betul dalam kampanye PL mereka pertama setelah mengalahkan Everton 2-1 pada akhir September, tetapi kemudian jatuh teruk dengan kekalahan di kandang kepada Burnley (2-1) dan Tottenham (1-0), yang membuat mereka berada di luar zon penurunan dengan beza gol semata-mata semasa jeda antarabangsa.

 

Menarik untuk melihat sama ada penandatanganan pemain bebas Andros Townsend sehingga Januari akan memberi sebarang kelegaan dalam jangka pendek, dengan jurulatih Rob Edwards memberi petunjuk bahawa pemain sayap terdahulu Everton itu mungkin akan memulakan perjalanannya sebagai pemain simpanan sehingga dia menjadi ‘Premier League-fit’. Apa sahaja yang Luton boleh lakukan untuk mengukuhkan bahagian serangan mereka boleh menjadi sangat berharga, terutamanya kerana dua gol tandang mereka selama musim PL ini telah diubah menjadi kemenangan di Everton, yang juga bermula dalam separuh terbawah jadual bersama Forest.

 

Pemain yang perlu diperhatikan

Penyerang Forest, Chris Wood, mencetak gol selepas masuk sebagai pemain simpanan dalam satu-satunya kemenangan PL di kandang Forest musim ini, dan juga untuk New Zealand semasa jeda antarabangsa.

 

Carlton Morris telah menjadi pemain utama Luton di awal kempen dan gol ketiganya dalam musim PL ini berjaya dicapai semasa kemenangan pertama dan satu-satunya Luton di Everton.

Streak panas

Lima perlawanan PL terakhir Forest telah menghasilkan kurang daripada 2.5 gol keseluruhan, sama seperti empat perlawanan sebelumnya antara kedua-dua pasukan ini.

 

Share.
Leave A Reply