Pratonton Pertembungan Tottenham Hotspur vs Liverpool

 

Perlawanan antara Tottenham Hotspur dan Liverpool pada peringkat 7 musim Liga Premier 2023/24 akan menjadi cabaran terbesar yang dihadapi oleh kedua-dua pasukan musim ini.

Liverpool membuka tahun dengan keputusan seri 1-1 di Stamford Bridge yang menunjukkan apa yang Jürgen Klopp ingin capai musim ini. Mereka terus mencatatkan tiga kemenangan berturut-turut walaupun dengan persembahan yang agak cuai.

 

Namun, peminat bola sepak dan penyokong Liverpool boleh jelas melihat visi ini dan sekali lagi menyokong Klopp dan para pemain dengan harapan musim yang berjaya.

 

Spurs juga memulakan dengan keputusan seri, kemudian mencapai tiga kemenangan berturut-turut seperti Liverpool. Ange Postecoglou, yang menyertai dari Celtic di Liga Perdana Scotland sebagai pengurus baharu pasukan ini, telah menunjukkan bahawa dia mampu berhadapan dengan nama-nama besar dalam Liga Perdana Inggeris.

 

Postecoglou juga baru-baru ini memulihkan semula bekas kapten Hugo Lloris dalam saingan Liga Premier Spurs selepas penjaga gol veteran itu gagal mencari jalan keluar pada akhir musim 2023/24. Penyokong Spurs mungkin melihat legenda penjaga gol Perancis mereka di bangku cadangan menentang Liverpool, yang akan memberi dorongan moral kepada mereka.

Bagi Guglielmo Vicario, kembalinya Lloris ke pasukan akan menjadi perkara besar kerana dia akan memberi tumpuan untuk terus memakai baju pengganti. Persembahan hebat menentang bakat penyerangan Liverpool mungkin akan memantapkan tempatnya kerana Lloris tidak kembali sebagai penumpang.

 

 

Spurs memasuki perlawanan ini dengan penuh keyakinan setelah seri 2-2 melawan Arsenal di Derby London utara hujung minggu lepas.

 

Susunan Pemain

Tottenham Hotspur sedang perlahan-lahan mengembalikan Giovanni Lo Celso ke dalam pasukan tetapi tidak mungkin pemain antarabangsa Argentina itu memulakan banyak perlawanan musim ini untuk Ange Postecoglou. Dia mungkin muncul dari bangku simpanan apabila Spurs menyambut Liverpool di Stadium Tottenham Hotspur. Di bahagian hadapan, Richarlison akan terus memegang kepercayaan pengurus untuk memberikan lebih ruang kepada kapten Heung-Min Son dan mencapai gol.

 

Tottenham Hotspur: Vicario; Udogie, Van de Ven, Romero, Porro; Bissouma, Sarr; Son, Maddison, Kulusevski; Richarlison.

 

Liverpool dijangka akan melakukan rotasi dalam pasukan menjelang pertembungan dengan Postecoglou yang akan menantangnya seperti yang dilakukan oleh Mauricio Pochettino pada hari pembukaan musim 2023/24. Pertahanan tidak akan berubah banyak tetapi hampir mustahil bagi Ibrahima Konaté untuk tidak berada dalam susunan XI utama untuk perlawanan ini. Pemain Perancis ini telah cedera buat masa yang agak lama dan kini siap untuk terus beraksi bersama-sama dengan Virgil Van Dijk.

 

Liverpool: Alison; Alexander-Arnold, Van Dijk, Konaté, Robertson; Szoboszlai, Mac Allister, Gravenberch; Salah, Gakpo, Diaz.

Ramalan

Pertembungan antara Tottenham Hotspur dan Liverpool adalah perlawanan antara dua pasukan yang bertujuan untuk menunjukkan bahawa mereka telah meningkat.

 

Kedua-dua pasukan tidak dapat memberikan cabaran yang kukuh musim lalu apabila Arsenal memanfaatkan kelemahan mereka hampir merampas gelaran Juara Liga Premier sebelum memberikannya semula kepada Manchester City.

 

Musim ini, hanya Manchester City dan Liverpool yang memiliki rekod pertahanan yang lebih baik daripada Spurs, manakala hanya Man City dan Spurs (serta Brighton and Hove Albion) yang memiliki rekod gol yang lebih baik daripada Liverpool.

 

Jürgen Klopp akan menjadi lawan yang sangat mencabar bagi pengurus Australia ini, namun kami menjangkakan dia akan mencuri kemenangan tipis bagi portfolio yang semakin meningkat.

 

Tottenham Hotspur 1-0 Liverpool.

 

Share.
Leave A Reply