Pratonton Manchester United vs Crystal Palace

 

Perlawanan Manchester United vs Crystal Palace menyaksikan dua pengurus yang terkenal dengan gaya taktikal yang kaku berhadapan antara satu sama lain. Erik ten Hag telah mengubah falsafah Cruyff untuk memenuhi citarasa mereka sendiri dan tidak akan berhenti untuk melihat pasukan-pasukannya bermain dengan cara tersebut. Roy Hodgson, pengurus tertua dalam liga ini, gemar bermain dengan cara lama Inggeris: bola separuh emas yang berpunca daripada pertahanan yang sangat kemas.

 

Sejauh ini, kedua-dua pengurus ini telah mencapai kejayaan musim ini. Namun, masih ada kerja yang perlu dilakukan bagi pasukan Premier League 2023/24 mereka menjadi produk yang matang. Tetapi berhadapan antara satu sama lain akan menunjukkan sejauh mana kemajuan yang mereka capai.

 

Masalah luar padang Erik ten Hag telah mendominasi berita dalam beberapa minggu kebelakangan ini. Di padang, ia telah membantu pemain muda Argentina, Alejandro Garnacho, mendapatkan lebih banyak masa bermain musim ini yang sangat mahu pengiktirafan.

 

 

Beliau telah menjadi salah satu pemain yang konsisten dalam pasukan Manchester United musim ini dan berhadapan dengan Palace, beliau akan berharap untuk mendapat peluang untuk membuktikan dirinya. Penyerang baru, Rasmus Højlund, juga mula menunjukkan kebolehan terbaiknya di kelab ini dan perlawanan Crystal Palace di kandang adalah permainan yang bagus untuk meluaskan tempatnya sebagai nombor 9 baru kelab.

 

Untuk pemain Denmark ini, akan ada halangan besar yang perlu dilalui seperti Joachim Andersen dan Marc Guehi. Tetapi perlawanan melawan Gabriel Magalhaes Arsenal dan perlawanan-perlawanan berikutnya memberikan harapan kepada para penyokong bahawa beliau mampu mencapai tahap yang banyak orang percayai.

 

Roy Hodgson tidak akan memudahkan rintangan bagi ten Hag, bagaimanapun, kerana orang Belanda ini akan kekal perlu bekerja untuk menyimpan tiga mata di Old Trafford.

 

Berita pasukan

Manchester United mempunyai senarai kecederaan yang panjang yang mengehadkan pilihan Erik ten Hag. Mason Mount akan kembali beraksi, bagaimanapun, tetapi mungkin bermain sebagai pemain pengganti untuk memberinya ruang untuk kembali ke dalam rentak permainan secara perlahan-lahan. Sergio Reguilon masih tidak stabil tetapi merupakan pilihan bek kiri yang bagus bagi ten Hag dalam ketiadaan Luke Shaw, yang dijangka akan kembali pada Februari 2023.

 

Crystal Palace, di sisi lain, hanya kehilangan Michael Olise dan penandatanganan baharu Matheus Franca disebabkan kecederaan. Pemulihan Olise berjalan dengan baik tetapi adalah tidak mungkin beliau pulih tepat pada masanya untuk memulakan perlawanan bertemu Manchester United. Jika beliau berjaya, penyokong Eagles akan mencari seberapa banyak tiket perlawanan yang mereka boleh dapat untuk menyaksikan kepulangannya ke pasukan, terutamanya selepas gol percuma yang luar biasa beliau punjukkan ke dalam gol Manchester United musim lalu.

 

Penjagaan yang dipilih

Mount kembali tetapi tidak mungkin memulakan perlawanan. Penampilan sebagai pemain pengganti adalah yang terbaik yang boleh diharapkan oleh pemain antarabangsa England ini.

 

Sofyan Amrabat dijangka memulakan perlawanan pertama beliau. Beliau akan bermain bersama Casemiro di bahagian tengah gelanggang Manchester United yang memberikan harapan kepada ten Hag.

 

Pasangan pertahanan pilihan pertama beliau, Raphael Varane dan Lisandro Martinez, masih cedera, meninggalkan Harry Maguire dan Victor Lindelof sebagai pilihan yang layak.

 

Manchester United: Onana; Wan-Bissaka, Lindelof, Maguire, Reguilon: Casemiro, Amrabat; Garnacho, Fernandes, Rashford; Højlund.

 

Crystal Palace akan menurunkan XI terbaik mereka, dengan sedikit aktiviti peralihan dalam jendela musim panas. Franca, salah satu pemain baharu mereka, masih cedera hari ini. Walau bagaimanapun, penyokong Eagles akan melihat pemain biasa yang mengambil ke pentas Old Trafford dan cuba untuk pulang dengan tiga mata.

 

Crystal Palace: Johnstone; Mitchell, Andersen, Guehi, Ward; Lerma, Doucoure; Schlupp, Eze, Ayew; Edouard.

 

Ramalan

Manchester United vs Crystal Palace di Old Trafford, stadium yang pasukan London ini mula merasa kurang menentang.

 

Dalam empat perlawanan terakhir di Teater Mimpi, Eagles telah memenangi dua kali. Semua perlawanan itu berlangsung dalam Liga Perdana Inggeris, menjadikan mereka semakin terkenal. Lebih buruk lagi, kebanyakan kemenangan Crystal Palace ke atas United telah berlaku di Old Trafford.

 

Sedarlah, Red Devils tidak mengalami masa yang terbaik pada beberapa musim terakhir, yang menyumbang kepada kemenangan terkini Crystal Palace. Walau bagaimanapun, dua kekalahan dari empat permainan di kandang selepas kemenangan berturut-turut sebanyak tiga belas perlawanan melawan pasukan yang hanya mengalahkan mereka sebanyak 10 kali sepanjang sejarah perlawanan mereka, akan menjadikan Erik ten Hag bimbang.

 

United akan mengambil perlawanan ini, walaupun dengan ketara.

 

Manchester United 2 – 0 Crystal Palace.

 

Share.
Leave A Reply