Pratonton Nottingham Forest vs Burnley

Burnley akan berusaha mencari mata pertama mereka dalam Liga Premier apabila mereka berlawan Nottingham Forest pada hari Isnin, 18 September.

 

Kehidupan semula dalam Liga Premier tidak bermula dengan baik untuk Burnley dan mereka masuk ke jeda antarabangsa pertama musim 2023/24 pada tangga paling bawah. Janganlah dinafikan, mereka telah bermain satu perlawanan kurang daripada pasukan Liga Premier yang lain (kecuali satu) tetapi tidak banyak yang boleh didendangkan. Mereka memulakan kempen dengan kekalahan 3-0 di rumah melawan Manchester City dan tidak bermain pada minggu berikutnya kerana perlawanan mereka dengan Luton ditangguhkan.

 

The Clarets kembali beraksi dengan kekalahan kepada Aston Villa dan kali terakhir mereka dikalahkan 5-2 oleh Tottenham, menjadikan mereka pasukan pertahanan terburuk dalam Liga Premier. Walau bagaimanapun, Burnley berjaya memenangi Piala EFL, melawan Nottingham Forest.

 

Jadual perlawanan Nottingham Forest pada musim kedua mereka kembali ke liga teratas tidaklah bersahabat dengan mereka, menghadapi tiga daripada enam pasukan terkuat di awal empat perlawanan mereka. The Reds memulakan musim dengan kekalahan 2-1 kepada Arsenal tetapi mendapatkan kemenangan pertama dalam perlawanan berikutnya mereka, menewaskan Sheffield United 2-1. Forest kemudian mengungguli Manchester United dengan kelebihan 2-0 tetapi gagal mengekalkan kelebihan dan tewas 3-2 di Old Trafford. Chelsea adalah pasukan terakhir mereka sebelum jeda antarabangsa dan Nottingham Forest meninggalkan Stamford Bridge dengan tiga mata, mengakhiri kelemahan mereka dalam prestasi di luar kandang.

 

Statistik Nottingham Forest vs Burnley

  • Burnley telah kalah dalam tiga perlawanan Liga Premier mereka musim ini.
  • Nottingham Forest telah memenangi empat perlawanan terakhir mereka di liga ketika bermain di kandang sendiri.
  • Burnley telah kalah dalam tiga perlawanan lawan jauh Liga Premier mereka yang lalu.
  • Nottingham Forest telah menjaringkan gol pertama dalam dua daripada empat perlawanan Liga Premier musim ini.
  • Taiwo Awoniyi terlibat secara langsung dalam 10 gol dalam lapan perlawanan Liga Premier terakhir beliau.

 

Pemain Utama untuk diikuti

Taiwo Awoniyi

Rentetan gol yang hebat Taiwo Awoniyi berakhir di Stamford Bridge pada hujung minggu lepas, tetapi pemain Nigeria ini masih berjaya terlibat dalam perlawanan.

Membantu gol penentu oleh Anthony Elanga, Awoniyi telah terlibat secara langsung dalam 10 gol dalam lapan perlawanan Liga Premier terakhir beliau, dengan mencetak sembilan gol.

 

Ramalan Nottingham Forest vs Burnley

Burnley berada di tangga paling bawah dan masih belum meraih kemenangan sejak kembali ke Liga Premier. Nottingham Forest menunjukkan potensi musim ini dengan dua kemenangan, termasuk satu lawan Chelsea, dan penampilan hebat lawan Arsenal – walaupun berakhir dengan kekalahan.

 

Pasukan tuan rumah berada dalam keadaan dan bentuk yang lebih baik pada masa ini dan pertembungan ini dijangka sangat kuat berakhir dengan tiga mata untuk pasukan Steve Cooper.

 

Share.
Leave A Reply