Brighton vs West Ham: Hammers dan Seagulls bersaing di Amex

 

Ramalan

Brighton 2-1 West Ham

 

Catatan Utama

* Seagulls adalah pemimpin Liga pada masa ini berdasarkan beza gol selepas kemenangan cemerlang 4-1 mereka ke atas Wolverhampton Wanderers pada hujung minggu lalu.

* West Ham mendapatkan kemenangan pertama mereka musim ini di Stadium London dengan kemenangan 3-1 ke atas Chelsea dalam Derby London.

 

Panduan Prestasi

Brighton and Hove Albion- M K K M M

West Ham- L K K L M

 

Fakta Perlawanan

* Pertemuan antara kedua pasukan di stadium Amex musim lalu berakhir dengan kemenangan 4-0 untuk Brighton.

* Sejak musim lalu, West Ham United tidak pernah menang dalam empat perlawanan terakhir mereka di luar padang kandang dalam Liga.

 

Pemain Utama untuk diikuti

Kaoru Mitoma

Penyerang antarabangsa Jepun sedang menjalankan tugasan untuk Brighton pada masa ini. Dia mencipta gol solo yang cemerlang dalam kemenangan ke atas Wolves dan juga mencipta satu lagi gol yang dijaringkan oleh Pervis Estupinan.

 

 

Musim lalu, pemain berumur 26 tahun ini mencipta lima assist. Musim ini, beliau sudah mencipta dua assist dalam dua perlawanan. Selepas musim kegemilangannya tahun lalu, nampaknya dia akan terus berkembang dan mencatatkan prestasi yang hebat dalam kempen 2023/2024.

 

James Ward-Prowse

Pemain antarabangsa England menunjukkan kualiti yang luar biasa dalam debutenya di rumah untuk West Ham. Dua assistnya melibatkan hantaran tetap yang cemerlang (seperti biasa) yang disambut oleh Nayef Aguerd di pos jauh dan bola meluncur hebat untuk Michael Antonio yang menunjukkan kekuatan dan ketenangan untuk menahan pembela dan menyudahkan gol.

 

Ini adalah debuten impian bagi bekas Kapten Southampton dan penampilannya menunjukkan mengapa West Ham patut melabur besar untuk perkhidmatannya.

 

Share.
Leave A Reply