Ramalan

Brentford 1- 2 Manchester City

Nota Utama

  • Manchester City sudah pun juara liga dan Pep Guardiola boleh memilih untuk bermain satu lagi barisan santai seperti yang dilakukannya dalam dua perlawanan terakhir sejak disahkan juara.
  • Brentford boleh mendapat slot Liga Persidangan Eropah UEFA Liga Perdana dengan kemenangan dalam permainan ini jika Tottenham Hotspur dan Aston Villa kedua-duanya kalah dalam perlawanan pada hari yang sama.

Panduan Borang

Brentford – WWLWW

Manchester City – WWWWD

Fakta Padanan

  • Brentford memenangi perlawanan songsang di Etihad pada hari terakhir separuh pertama musim Liga Perdana, sejurus sebelum Piala Dunia FIFA 2022. Ia adalah satu kemenangan yang hebat dan satu yang menyentuh jiwa Man City.
  • Manchester City bukan pasukan tempat lawan terbaik musim ini walaupun memenangi liga. Ini boleh dikira menentang mereka apabila mereka menentang Thomas Frank dan pasukannya yang tidak henti-henti.

Pemain Utama yang perlu diberi perhatian

Bryan Mbeumo

Setelah memainkan peranan sokongan kepada Ivan Toney untuk sepanjang musim, Mbeumo melangkah ke hadapan selepas Toney digantung kerana kesalahan berkaitan pertaruhan.

Dia akan berharap untuk mencatatkan rekod sekali lagi apabila pasukannya mengalu-alukan juara ke padang mereka.

Erling Haaland

Erling Haaland mengalami sedikit kemarau pada masa ini. Dia tidak menjaringkan gol dalam dua perlawanan Liga Perdana untuk City dan di sebalik kepastian anugerah kasut emas Liga Perdana, perasaan untuk mendapatkan namanya di lembaran gol sekali lagi akan mendorongnya untuk mencari gol ketika menentang Brentford .

Share.
Leave A Reply