Ramalan

Newcastle United 3 – 1 Leicester City

Nota Utama

  • Leicester City akan diturunkan jika kalah kepada Newcastle United dalam perlawanan ini. Ia akan menjadi penamat terburuk mereka sejak kembali ke liga pada 2014/15.
  • Newcastle United boleh menamatkan saingan di empat teratas Liga Perdana buat kali pertama sejak musim 2002/03 apabila penjaring terbanyak liga sepanjang masa Alan Shearer mengetuai barisan kelab itu.

Panduan Borang

Newcastle United – WWWLD

Leicester City – WDDLL

Fakta Padanan

  • Leicester City telah tewas dua kali kepada Newcastle musim ini; dalam Piala Carabao dan dalam Liga Perdana. Mereka menjaringkan jumlah sifar gol dalam kedua-dua perlawanan.
  • Sean Dyche boleh disingkirkan untuk musim kedua berturut-turut dengan kelab-kelabnya yang kedua apabila The Foxes gagal memperoleh satu atau tiga mata daripada lawatan mereka ke St. James’ Park.

Pemain utama

Callum Wilson

Callum Wilson adalah penjaring terbanyak untuk Toons musim ini. Tujuh gol dalam lima perlawanan telah menyaksikan dia melonjak ke dalam lima penjaring gol terbanyak dalam liga.

Dia akan berusaha untuk menamatkan musim dengan 20 gol buat kali pertama dalam kariernya dan The Foxes memberikan peluang besar untuknya melakukan perkara itu.

Jamie Vardy

Harapan Leicester terletak pada penyerang veteran mereka Jamie Vardy, yang berada dalam prestasi yang sangat buruk musim ini. Bagaimanapun, usahanya untuk menjaringkan gol boleh menyebabkan The Foxes memenangi panggilan penting dalam bidang yang boleh memberi pemain seperti James Maddison dan Youri Tielemans peluang untuk menjaringkan gol atau memberikan bantuan yang berguna.

Share.
Leave A Reply