Ramalan

Wolverhampton Wanderers 2 – 3 Everton

Nota Utama

  • Everton terdesak dan Wolves adalah kelab yang sesuai untuk mereka mendapatkan semula keyakinan menjelang hari terakhir liga.
  • Kekalahan di Molineux boleh menyebabkan Everton tersingkir yang merupakan kali pertama mereka tersingkir sejak format Liga Perdana diperkenalkan pada 1992.
  • Wolves boleh melonjak ke tangga ke-11 dengan kemenangan, yang akan menjadi ganjaran besar untuk musim termiskin mereka sejak kembali ke liga teratas.

Panduan Borang

Wolverhampton Wanderers – LWLWL

Everton – DLDWL

Fakta Padanan

  • Kedua-dua pasukan telah bertemu sebanyak 17 kali dalam format Liga Perdana 1992. Wolves mempunyai enam kemenangan, lima seri dan enam kekalahan, menjadikannya hubungan yang seimbang antara kedua-dua pasukan.
  • Everton telah kehilangan kelebihan dalam tiga kali terakhir antara kedua-dua pasukan, dibolosi lima dan menjaringkan dua. Sejarah menyebelahi Wolves dalam hal ini.
  • Penyerang kedua-dua pasukan tidak mencatatkan rekod dalam perlawanan ini sejak 2021 berkat permainan ultra pertahanan kedua-dua pihak cenderung bermain menentang satu sama lain.

Pemain Utama yang perlu diberi perhatian

Ruben Neves

Ramai kapten adalah pemimpin senyap dan Ruben Neves adalah penjelmaan trope ini. Di luar dapat merangsang pasukannya untuk mengatasi gol mereka di atas padang, pemain antarabangsa Portugal itu adalah nadi dan jiwa bola sepak pasukan. Mereka tidak boleh bermain tanpa dia. Menguncinya akan sangat menyakitkan mereka.

Alex Iwobi

Tujuh gol bantuan Liga Perdana untuk The Toffees dalam musim terburuk Liga Perdana mereka sejak kebelakangan ini bukanlah pencapaian yang bermakna tetapi Alex Iwobi telah mencipta lebih daripada cukup peluang untuk mencapai jumlah itu.

Satu perkara yang pasti, pemain Nigeria itu akan mencari ruang untuk melaksanakan hantaran terakhir. Selebihnya terpulang kepada pertahanan lawan atau rakan sepasukannya.

Share.
Leave A Reply