Ramalan

Nottingham Forest 0 – 2 Arsenal

Adalah selamat untuk mengatakan bahawa Arsenal secara rasmi telah kehilangan kejuaraan liga walaupun secara matematik mereka mempunyai peluang untuk sesuatu yang akan berlaku.

Perlawanan menentang Nottingham Forest akan menjadi permainan untuk mereka membetulkan laluan mereka dan menamatkan dengan kuat sambil mengharapkan keajaiban bola sepak berlaku berkenaan dengan Manchester City.

Nota Utama

  • Nottingham Forest masih dalam pertarungan penyingkiran dan berdepan Arsenal adalah ujian muktamad ketabahan mereka apabila musim ini akan berakhir.
  • Arsenal bertindak kejam di hadapan gawang menentang pasukan di bahagian bawah carta musim ini. Lembaran bersih tidak dijamin, walau bagaimanapun, memberikan harapan Forest untuk mendapat kelebihan perbezaan gol yang berharga atau lebih baik lagi, satu atau tiga mata berharga.

Panduan Borang: Nottingham Forest

The Tricky Trees masih menyesuaikan diri dengan bola sepak Liga Perdana selepas bertahun-tahun meninggalkan bola sepak papan atas.

Mereka telah menunjukkan kualiti pada masa-masa, memeterai mata terkenal daripada hubungan mereka menentang pasukan besar. Steve Cooper boleh menggunakan satu lagi musim dalam senarai teratas untuk meletakkan tanggapan pengurus Inggeris sebagai juru taktik yang lemah.

Untuk melakukan itu, dia perlu mengalahkan Arsenal terlebih dahulu. Rekod dua kemenangan, dua kekalahan dan satu seri daripada lima perlawanan terakhir mereka akan memberi inspirasi kepada mereka apabila mereka mengalu-alukan The Gunners ke City Ground.

Panduan Borang: Arsenal

Selepas semusim dihabiskan sebagai pendahulu liga, mereka kini perlu bergantung pada pilih atur matematik untuk memenangi liga.

Bernasib baik dan mengidamkan rehat, Arsenal akan melihat Nottingham Forest sebagai rehat daripada bulan sukar mereka.

The Gunners juga mempunyai tuah di hadapan gol menentang pasukan di bahagian bawah liga. Mereka dijangka akan melancarkan ribut terhadap tuan rumah mereka.

Rekod dua kemenangan, dua kekalahan dan satu seri daripada lima perlawanan terakhir mereka tidak akan banyak memberi inspirasi kepada peminat yang marah walaupun ia adalah rekod yang adil.

Fakta Nottingham Forest lwn Arsenal

  • Perlawanan terbalik adalah kekalahan berat sebelah, dengan Arsenal melakukan rusuhan di Emirates untuk membelasah Forest 5 – 0. Kelebihan psikologi itu boleh dimainkan ketika menentang tuan rumah.
  • Forest telah menewaskan Brighton and Hove Albion, diundi dengan Chelsea dan membawa Liverpool ke jurang sebelum tewas 3 – 2 dalam lima perlawanan terakhir mereka. Ini adalah peningkatan moral di hadapan Arsenal.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Martin Ødegaard

Kapten Arsenal adalah pemain terbaik untuk The Gunners pada masa ini.

Pasukan itu keletihan dari segi fizikal dan mental tetapi mereka boleh mencari inspirasi kepadanya pada peringkat akhir musim ini.

Dia juga dikelilingi oleh kualiti yang pastinya perlu dikira untuk sesuatu apabila mereka melawat City Ground.

Dia akan mengetuai barisan ketika dia ingin menambah 15 golnya dalam liga.

Taiwo Awoniyi

Penandatanganan rekod kelab Nottingham Forest menebus masa yang hilang dan peminat bersedia untuk mengatasinya. Dia akan berpeluang untuk menjadi dua angka untuk mereka dan ini akan mendorongnya untuk beraksi habis-habisan menentang Arsenal.

Pemain Nigeria itu juga dalam pertandingan senyap dengan Victor Osimhen dari Napoli untuk jersi nombor 9 dalam pasukan bola sepak kebangsaan Nigeria, memberikannya lebih insentif untuk menyelesaikan sesuatu menentang Arsenal.

Ramalan Nottingham Forest lwn Arsenal

Jika perlawanan terakhir mereka adalah sesuatu yang perlu dilalui, ini adalah penghapusan untuk Arsenal. Jika panduan bentuk mereka dari beberapa perlawanan terakhir adalah sesuatu yang perlu dilalui, Forest mempunyai kelebihan.

Jika mood semasa dalam liga adalah apa-apa untuk pergi, Forest juga mempunyai kelebihan kerana mereka berjuang untuk keselamatan. Bagaimanapun, sejarah dan keupayaan pemain meletakkan ini memihak kepada Arsenal dan keputusan itu akan mencerminkan keunggulan The Gunners ke atas tuan rumah mereka

Share.
Leave A Reply