Ramalan

Manchester City 2 – 0 Chelsea

Manchester City berada di ambang sejarah ketika mereka menentang Chelsea yang sedang bergelut dalam perlawanan Liga Perdana seterusnya.

Mereka akan didorong oleh prospek untuk meraih treble atau sekurang-kurangnya, satu lagi dua kali ganda, yang boleh membenamkan Chelsea lebih jauh ke dalam jurang yang mereka alami ketika musim berakhir.

Nota Utama

  • Real Madrid akan mendorong Manchester City ke tahap maksimum pada hari Rabu dalam perlawanan separuh akhir kedua Liga Juara-Juara UEFA antara kedua-dua pasukan. Ini boleh memberikan kelebihan kecergasan kepada Chelsea.
  • Chelsea tidak memenangi satu perlawanan pun menentang pasukan empat teratas musim ini, menandakan kejatuhan drastik mereka daripada pencabar kejuaraan kekal kepada pemain yang turut berlari dalam liga yang mempunyai Brighton dan skuad mereka yang kecil, tetapi murah (dan murah).

Panduan Borang: Manchester City

15 kemenangan berturut-turut dalam Liga Perdana adalah lebih banyak daripada mana-mana lawan yang sanggup hadapi. Ini adalah bola sepak liga, bagaimanapun, dan memboikot boleh bermakna kehilangan kelayakan. Itu pastinya bukan sesuatu yang Chelsea akan pertimbangkan.

Lebih mengagumkan ialah rekod City di Etihad menjelang kunjungan Chelsea.

The Citizens telah menjaringkan satu tan gol di hadapan penyokong mereka. Pasukan kini takut untuk melawat Etihad, yang mana Pep Guardiola bekerja selama enam tahun untuk dicapai.

Di belakang 14 gol dalam lima perlawanan terakhir adalah bagaimana mereka akan bersiap sedia untuk menyambut The Blues.

Panduan Borang: Chelsea

Chelsea telah menemui semula but menjaringkan gol selepas kemarau dalam enam perlawanan pertama dalam tempoh Frank Lampard sebagai pengurus sementara kelab itu.

Sebelum kemenangan 3-1 di tempat lawan di Bournemouth, mereka tidak memenangi sebarang perlawanan dalam tujuh perlawanan terakhir Liga Perdana. Sebelum kemenangan itu juga, mereka tidak menjaringkan lebih daripada satu gol setiap perlawanan.

Dalam tujuh perlawanan tanpa kemenangan itu, mereka hanya menjaringkan tiga gol.

Mereka akan bertandang ke Manchester dengan rekod satu kemenangan, satu seri dan tiga kekalahan.

Man City lwn Chelsea

  • Manchester City hanya tewas sekali dalam lima perlawanan liga terakhir menentang Chelsea. Itu merangkumi tempoh dua musim. Dalam tempoh yang lebih lama iaitu 10 perlawanan (enam musim), mereka hanya kalah tiga kali.
  • Chelsea tewas tipis kepada City dalam lima perlawanan terakhir mereka, kecuali kemenangan Piala FA musim ini. Bagaimanapun, kali terakhir mereka menjaringkan gol liga menentang juara dalam penantian adalah pada musim Liga Perdana 2021.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Ilkay Gundogan

Kapten Manchester City, Ilkay Gundogan kini merupakan pemain terbaik untuk City pada masa ini.

Dia dikelilingi pemain cemerlang seperti Erling penjaring terbanyak Haaland , Riyad Mahrez , Jack Grealish dan Kevin De Bruyne yang juga tidak berehat, tetapi kesannya dalam beberapa perlawanan terakhir City sukar untuk diabaikan.

Dia akan mengetuai barisan sekali lagi apabila Chelsea datang melawat.

Raheem Sterling

Bekas pemain Manchester City itu akan kembali ke tempat lamanya dengan satu mata untuk dibuktikan selepas pergi pada musim panas kerana dia berasa tidak diingini di kelab itu.

Dia adalah simbol kebangkitan Chelsea di hadapan gawang dalam dua perlawanan lalu dan Etihad akan memberinya peluang untuk menunjukkan kepada peminat lamanya bahawa dia masih boleh mempengaruhi permainan.

Ramalan Manchester City lwn Chelsea

Perlawanan terakhir mereka dalam liga di Stamford Bridge adalah kemenangan tipis untuk City. Jika perlawanan itu adalah sesuatu yang perlu dilalui, ia akan berakhir dengan sama di Etihad.

City, bagaimanapun, boleh mengesahkan liga menentang Chelsea dan ini akan mendorong mereka untuk mendesak keputusan yang lebih mantap. Haaland juga mempunyai rekod untuk dipecahkan dan ini akan menjadi masalah kepada barisan belakang Blues pelawat.

Share.
Leave A Reply