Liverpool VS TottenhamRamalan

Liverpool 3-1 Tottenham Hotspur

Dua pasukan yang bersungguh-sungguh cuba untuk masuk ke Liga Juara-Juara UEFA menempatkan diri pada hari Ahad ketika Liverpool dan Tottenham Hotspur akan bertempur di Anfield .

Kedua-dua pasukan sedang memburu untuk bermain di carta teratas bola sepak Eropah dengan Tottenham sedang berusaha untuk merapatkan jurang dengan Manchester United yang kini di tangga ke-4.

Nota Utama

  • Liverpool kini dalam lima perlawanan tanpa kalah dan tiga kemenangan berturut-turut.
  • Tottenham tidak pernah menang dalam tiga perlawanan terakhir mereka. Keputusan seri mereka menentang Manchester United menamatkan dua kekalahan berturut- turut.
  • Liverpool telah menjaringkan 14 gol dalam empat perlawanan di tempat sendiri dalam Liga Perdana. Mereka telah memenangi kesemua empat perlawanan tersebut.
  • Tottenham telah mengumpul 20 mata di tempat lawan musim ini. Ini menjadikan mereka tempat ke-9 di antara semua pasukan dalam Liga di tempat lawan. Mereka tidak menang dalam lima perlawanan terakhir mereka di tempat lawan (3L, 2D)

Panduan Borang: Liverpool

The Reds meraih kemenangan ketiga berturut-turut dalam Liga menentang West Ham di stadium London ketika pertuduhan akhir musim mereka untuk bola sepak Liga Juara-Juara bermula.

Mereka akan menentang Tottenham Hotspur, pesaing langsung untuk kedudukan itu pada hari Ahad dan akan berusaha untuk mendapatkan ketiga -tiga mata penting yang akan menyaksikan mereka mengatasi pasukan London itu.

Panduan Borang: Tottenham Hotspur

Selepas persembahan teruk pada separuh masa pertama yang menyaksikan mereka ketinggalan 2-0 pada separuh masa, Tottenham Hotspur mampu bangkit dan memperoleh satu mata menentang Manchester United.

Perkara ini mengekalkan harapan mereka untuk bola sepak Liga Juara-Juara untuk satu lagi musim hidup tetapi mereka bukan satu-satunya pasukan yang mempunyai harapan. Keputusan seri itu juga bermakna bahawa lawan mereka pada hari Ahad, Liverpool dalam perebutan tempat keempat.

Fakta Liverpool lwn Tottenham Hotspur

  • Liverpool telah memenangi tujuh daripada 11 pertemuan terakhir Liga Perdana di Anfield apabila mereka berdepan Spurs. Mereka tidak pernah tewas kepada pasukan London Utara sejak 2011.
  • Tottenham telah menewaskan Liverpool di Anfield hanya sekali abad ini.
  • Pertemuan terakhir mereka dalam Liga Perdana adalah dalam perlawanan terbalik awal musim ini dengan Liverpool muncul di atas.

Pemain utama yang perlu diberi perhatian

Harry Kane

Sekali lagi pembuat perbezaan, Harry Kane sangat penting dalam membantu pasukannya memperoleh kemunculan semula yang menakjubkan menentang Manchester United kali terakhir.

Dia tidak menjaringkan gol tetapi bantuannya untuk rakan penyerang Son Heung-Min yang memastikan satu mata untuk Spurs. Tottenham akan menentang banyak tekanan pada hari Ahad dan beban untuk melegakan pasukan daripada tekanan itu akan jatuh ke atas Kane sekali lagi.

Trent Alexander-Arnold

Peranan baharu untuk pemain muda Inggeris itu hadir dengan kualiti yang diperbaharui dalam persembahannya. Trent Alexander-Arnold telah mengetepikan musim yang buruk baginya dan telah mengubahnya.

Dengan lima bantuan dalam empat penampilan terakhirnya, kreativiti dan pelbagai hantaran beliau akan menjadi penting untuk pasukannya meraih kemenangan penting dalam perlumbaan bola sepak Liga Juara-Juara.

Ramalan Liverpool lwn Tottenham Hotspur

Liverpool kini berada dalam prestasi yang lebih baik daripada Tottenham Hotspur pada perlawanan ini dan mereka akan menjadi tuan rumah kepada pasukan London Utara di Anfield di mana mereka cenderung untuk menang.

Mereka akan mempunyai terlalu banyak kualiti pada hari itu dan memperoleh kemenangan dominan 3-1 untuk melonjakkan lawan mereka pada hari itu dan mengukuhkan harapan empat teratas mereka.

Share.
Leave A Reply