Ramalan

Manchester City 3-0 Sheffield United

Pertemuan separuh akhir Piala FA antara Manchester City dan Sheffield United ini mempunyai perasaan David vs Goliath. Sheffield United, pasukan yang berada di luar jangkaan, namun larian piala yang menakjubkan akan menyaksikan mereka menentang Manchester City, pasukan kegemaran untuk memenangi Piala FA.

Stadium Wembley akan menjadi pentas yang menyaksikan kedua-dua pasukan ini berpeluang mara ke final Piala FA.

Nota Utama

  • Manchester City masih belum melepaskan satu gol dalam Piala FA kempen ini. Mereka telah mengekalkan empat rekod bersih dalam empat perlawanan mereka dalam kempen ini.
  • Sheffield United telah menjaringkan 12 gol dalam Piala FA kempen ini. Mereka adalah pasukan ke-4 yang mendapat markah tertinggi dalam pertandingan musim ini.
  • Manchester City telah menjaringkan lebih daripada satu gol dalam tiga perlawanan Piala FA mereka musim ini
  • Sheffield United hanya menyimpan satu rekod bersih dalam lima perlawanan Piala FA mereka.

Panduan Borang: Manchester City

The Citizens menyertai permainan ini kerana mengetahui bahawa mereka hampir mencipta sejarah kelab. Tiga kali ganda untuk mereka dan menghalang mereka adalah pasukan divisyen dua, Sheffield United.

Mereka akan menyertai perlawanan itu sebagai pasukan kegemaran tetapi akan tahu bahawa mereka tidak boleh memandang rendah lawan mereka dan suasana yang mereka akan bermain.

Panduan Borang: Sheffield United

Sheffield United hanya selangkah lagi untuk mara ke perlawanan akhir Piala FA dalam satu larian piala yang menakjubkan.

Mereka pastinya akan menjadi underdog dalam perlawanan ini tetapi Blades telah membuktikan bahawa mereka boleh menewaskan pasukan Liga Perdana semasa pertandingan Piala ini.

Kemenangan 1-0 mereka menentang Tottenham Hotspur akan mengisi mereka dengan keyakinan dan kepercayaan tetapi Manchester City adalah kelas di atas yang lain.

Fakta Manchester City lwn Sheffield United

  • Kedua-dua pasukan ini tidak pernah bertembung dalam Piala FA dan Separuh Akhir pada hari Sabtu akan menjadi pertemuan pertama mereka dalam pertandingan itu.
  • Satu-satunya kali mereka berdepan antara satu sama lain ialah dalam Liga Perdana Inggeris dengan Manchester City memenangi kesemua empat perlawanan antara mereka.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Kevin De Bruyne

Pemain tengah Belgium itu sekali lagi menjadi pemain paling kreatif untuk Manchester City musim ini.

Dia kini merupakan penolong terbaik City dalam Piala FA dan merentasi semua pertandingan dan pasti akan memerhatikan rakan sepasukannya dalam posisi menjaringkan gol pada hari Sabtu.

Iliman Ndiaye

Ndiaye telah muncul musim ini sebagai salah seorang bakat terbaik dalam kejuaraan dan bilangannya telah menyokong tuntutan ini.

Dia telah muncul sebagai penjaring terbanyak dan pembantu terbanyak untuk pasukannya musim ini dan akan bersemangat untuk sekali lagi menunjukkan bakatnya apabila pasukannya menentang Manchester City.

Ramalan Manchester City lwn Sheffield United

Kami telah memenangi kemenangan dominan 3-0 untuk Manchester City kerana mereka boleh dikatakan pasukan paling berprestasi di Eropah. Mereka kini beroperasi pada tahap yang jarang dicapai dan kelihatan tidak dapat dikalahkan setiap kali mereka bermain pada masa ini.

Sukar bagi mereka untuk dihalang oleh Sheffield yang akan memberikan perlawanan yang baik dalam perlawanan tetapi akhirnya akan tewas kepada pasukan pilihan untuk memenangi perlawanan.

Share.
Leave A Reply