Ramalan

Everton 1-1 Fulham

Nota Utama

  • Kekalahan 2-0 kepada Manchester United tidak membantu usaha Everton untuk melarikan diri dari penyingkiran, kerana mereka berada di atas zon penyingkiran hanya berdasarkan perbezaan gol. The Toffees memerlukan mata dengan cepat atau mereka boleh mendapati diri mereka berada di wilayah yang tidak diingini.
  • Selepas bertanding untuk tempat Eropah, prestasi yang tidak memuaskan bermakna Fulham hanya perlu berpuas hati dengan penamat separuh teratas sebagai sasaran mereka. Kekalahan 1-0 kepada West Ham mengutuk Whites kepada kekalahan keempat berturut-turut dalam liga.

Panduan Borang

Everton – LDDWD

Fulham – LLLLD

Fakta Padanan

  • Everton hanya menang tiga kali pada 2023, tiga kemenangan itu datang di tempat sendiri dan secara kebetulan adalah kemenangan 1-0 menentang Arsenal, Leeds dan Brentford .
  • Fulham bergelut untuk menjaringkan gol akhir-akhir ini, menjaringkan lebih daripada satu gol sendiri hanya sekali, sepanjang lima perlawanan terakhir mereka.

Pemain Utama yang perlu diberi perhatian

Demarai Kelabu

Walaupun hanya dengan empat gol musim ini, dia adalah penjaring terbanyak Everton musim ini dan terus kekal sebagai saluran paling mematikan mereka untuk menjaringkan gol pada bila-bila masa dia berada di atas bola.

Carlos Vinicius

Dengan Aleksandar Mitrovic kini digantung lapan perlawanan, Vinicius kini akan menjadi sumber gol utama Fulham dan semua mata tertumpu kepadanya untuk memberikannya.

Share.
Leave A Reply