Manchester United mungkin telah memenangi trofi pertama mereka di bawah kendalian Erik ten Hag untuk menamatkan kemarau trofi mereka yang berlangsung selama enam tahun, tetapi masih terdapat beberapa persoalan mengenai pengurusan kelab Old Trafford itu.

Soalan-soalan ini telah timbul dalam Liga Perdana, di mana pasukan itu telah gagal untuk menang sejak musim 2012/13.

Walaupun sepuluh Hag telah membawa perubahan yang ketara kepada pihak dan disiplin yang tidak dilihat di bawah pengurusan masa lalu, terdapat perasaan bahawa tiada apa yang berubah berkenaan dengan persaingan yang pernah mereka kuasai.

Kami akan melihat tuntutan tersebut dalam bahagian ini.

Era Erik ten Hag: Kajian semula musim pemain Belanda itu setakat ini

Ia adalah terlalu awal dan terus terang, secara terang-terangan tidak adil untuk memberikan bekas pengurus Ajax Amsterdam itu untuk prestasinya dalam Liga Perdana, tetapi tanda-tanda dan persoalan setakat ini sukar untuk diabaikan.

United telah mengalami kekalahan paling teruk dalam semusim di bawah kendalian Erik ten Hag. Kekalahan terbaru mereka adalah kekalahan memalukan 7-0 oleh pasukan Liverpool yang bergelut lebih daripada yang mereka hadapi ketika ini.

Sebelum Liverpool, mereka telah tewas 6-3 kepada seteru bandar Manchester City dalam derby Manchester dan 4- 0 kepada Brentford.

Mereka juga pernah mengalami kekalahan kepada Aston Villa, Brighton dan terbaru, Newcastle United untuk terus menghentikan perlumbaan empat teratas mereka. Ini telah mengekalkan mereka di tangga kelima di atas meja dan dalam bahaya terlepas Liga Juara-Juara UEFA untuk musim kedua berturut-turut.

Ini adalah keputusan yang telah dilihat oleh peminat kerana prestasi pasukan dalam pertandingan lain, terutamanya Piala Carabao yang mereka menangi baru-baru ini.

Mereka berada dalam larian piala yang sangat baik di bawah lelaki yang pernah menjadi anak muda Pep Guardiola. Mereka telah mengikat Barcelona dengan keputusan seri di Spotify Camp Nou dan menyingkirkan mereka dari Eropah. Mereka bermain bola sepak terbaik dalam Liga Europa UEFA sekarang dan hanya beberapa langkah lagi untuk menjadi juara.

Dalam Piala FA, mereka juga menunjukkan tahap mereka dan berada di ambang kemenangan berganda. Brighton dan Hove Albion – yang pernah menewaskan mereka dalam Liga Perdana sekali – menghalang mereka tetapi ia dijangka menjadi perlawanan berbeza apabila kedua-dua pasukan bertemu.

Sekiranya mereka melepasi pasukan Roberto De Zerbi dalam separuh akhir Piala FA, prestasi mereka dalam Liga Perdana akan terlepas pandang. Akan ada keyakinan untuk musim akan datang, yang akan memberi jaminan kepada sepuluh Hag mendahului baki tempoh perkhidmatannya.

Orang Belanda itu, sebaliknya, telah menunjukkan sangat sedar diri. Dia akan tahu bahawa cinta peminat Liga Perdana boleh sekejap dan keadaan boleh menjadi masam secepat manis.

Erik ten Hag dalam Liga Perdana

Terdapat beberapa statistik yang memberatkan tentang tempoh pemain Belanda itu dalam Liga Perdana.

Yang pertama ialah dia hanya memenangi tiga mata lagi daripada Ralf Rangnick dan Ole Gunnar Solskjaer telah menang pada peringkat musim ini pada kali terakhir. Yang kedua ialah bekas pemain Real Madrid, Casemiro boleh dikatakan pemain terbaik mereka dan tanpa dia, mereka bergelut untuk memenangi perlawanan.

Daripada lapan perlawanan yang dilepaskan pemain Brazil itu kerana penggantungan atau masalah kecergasan, United hanya memenangi empat perlawanan. Ini dibandingkan dengan mereka memenangi 16 daripada 19 perlawanan yang dia telah sediakan.

Marcus Rashford mungkin menjaringkan gol dan David De Gea mungkin melakukan penyelamatan heroik, tetapi tidak banyak perbezaan antara pasukan yang dikendalikan oleh sepuluh Hag dalam Liga Perdana musim ini dan yang diuruskan oleh Solskjaer dan Rangnick pada musim sebelumnya.

Walau bagaimanapun, dia telah mendapat pujian. Untuk satu, pertahanan pasukan telah meningkat secara drastik dengan menggantikan Harry Maguire. Lisandro Martinez telah terbukti menjadi rakan kongsi yang sempurna untuk Raphael Varane.

Walaupun juara Piala Dunia Argentina itu kurang bertubuh tinggi berbanding hampir semua bek tengah lain dalam lima liga teratas, dia mempunyai banyak teknik dan kesedaran yang membantunya memecahkan permainan berbahaya sebelum ia bermula.

Bahagian tengah adalah di mana masalah terletak kepada pemain Belanda itu dan usahanya untuk menyelesaikan masalah itu telah gagal secara drastik. Di mana tiada Casemiro, tiada koheren. Pengurus terdahulu tidak mempunyai Casemiro, bagaimanapun, yang juga dianggap menentangnya dalam hujah yang akan dikemukakan.

Menguruskan hanya tiga mata tambahan dengan salah satu DM terbaik di dunia dan Marcus Rashford yang berada dalam pencapaian terbaik dalam kariernya adalah sesuatu yang tidak ramai orang dapat mengelak dengan mudah.

Keputusan buruk menentang enam pasukan teratas juga telah dikira dengan kerja yang kelihatan baik yang dia lakukan di sebelah.

Kekalahan kepada Arsenal dan City, kekalahan memalukan kepada Liverpool dan keputusan seri kepada pasukan yang bergelut, Chelsea bukanlah penampilan yang baik dalam portfolio seorang lelaki yang dengan berani menyatakan dia berada dalam liga untuk menamatkan era penguasaan City-Liverpool.

keputusannya

Seperti yang dinyatakan sebelum ini, ia akan menjadi tidak adil kerana masih terlalu awal untuk membuat pengumuman secara rasmi mengenai tempoh pemain Belanda itu di Old Trafford.

Dia baru dalam liga dan budaya. Ini juga merupakan kelab lima teratas pertamanya dalam karier pengurusannya. Dia mempunyai pengalaman di kelab-kelab terkemuka (Ajax dan Bayern Munich) tetapi Liga Perdana telah terbukti berkali-kali untuk menafikan pengurus.

Dia berada di landasan yang betul, terutamanya dengan prestasinya dalam pertandingan piala setakat ini, salah satunya telah dimenanginya.

Ia akan mengambil lebih daripada itu, walau bagaimanapun, untuk membawa era baru yang dijanjikannya apabila dia menyambung semula tugas di Old Trafford.

Dia akan melakukannya dengan baik untuk membetulkan penyerang tengah dan pengantin lelakinya yang berkesan seperti Rashford menjelang musim 2023/24, di mana penelitian sebenar akan bermula.

Kelab juga akan berbuat baik untuk menyokongnya ketika dia mencari pemain yang dia perlukan dalam pasaran perpindahan, jika tidak dia akan menjadi pengurus lain yang kurang memberangsangkan yang mempunyai prospek apabila dia keluar dari kelab.

Share.
Leave A Reply