What's Hot

Perlawanan suku dan separuh akhir untuk Liga Europa UEFA 2022/23 telah diputuskan dan kami telah mendapat beberapa perlawanan yang sangat menarik.

Perlawanan yang layak menjadi perlawanan akhir sudah pun dihidangkan kepada peminat di peringkat suku akhir dan kami menantikannya.

Menjelang perlawanan blockbuster pada pertengahan April, berikut adalah beberapa ramalan awal dan pratonton permainan akan datang.

Juventus lwn Sporting: Bianconeri berusaha untuk menghapuskan musim memalukan

Juventus akan menentang Sporting CP untuk peluang menebus dalam musim yang menyaksikan mereka jatuh ke rumput.

Sebagai hukuman untuk beberapa ketidakwajaran kewangan, badan pemantau dan penganjur bola sepak liga di Itali meletakkan mereka 15 mata dalam Serie A. Tindakan menghukum ini menyaksikan mereka jatuh ke tangga ke-15, pada satu ketika mereka bergelut untuk memenangi perlawanan. .

Mereka juga tersingkir daripada Liga Juara-Juara UEFA di peringkat kumpulan buat kali pertama sejak 2009/10. Tempat ke suku akhir Liga Europa adalah kenyataan mereka kepada pencacai mereka dan kemenangan ke atas lawan mereka, Sporting, untuk mengesahkan tempat separuh akhir boleh membetulkan setiap kesilapan yang mereka lakukan di mata peminat mereka musim ini.

Sporting merangkul tiket perlawanan ini dengan kemenangan penalti ke atas Arsenal tetapi cara mereka tidak pasti, sama seperti ketika mereka bermain dalam Liga Juara-Juara beberapa bulan lalu.

Seperti lawan mereka, kemenangan akan membetulkan semua kesalahan yang mereka lakukan musim ini.

Tidak mungkin mereka akan menang, bagaimanapun. Juventus akan mengambil masa sehari selepas kedua-dua perlawanan.

Manchester United vs Sevilla: Akhir pada suku akhir

Manchester United dan Sevilla adalah dua pilihan untuk gelaran Liga Europa musim ini.

Kelab Liga Perdana adalah pilihan untuk gaya permainan berani mereka dan pasukan LaLiga adalah pilihan untuk sejarah mereka dalam kejohanan itu.

Skuad Sepanyol itu telah memenangi pertandingan lebih banyak kali daripada sesiapa pun dalam sejarahnya, menggondol enam gelaran secara keseluruhan. Yang terakhir datang pada tahun 2020. Walau bagaimanapun, penting untuk diperhatikan bahawa pada bila-bila masa mereka mara ke suku akhir pertandingan, mereka akan ke peringkat akhir.

Ini adalah sejarah yang akan dihadapi oleh Manchester United pada 13 dan 20 April 2023.

United, bagaimanapun, boleh bertenang kerana mereka telah menewaskan pasukan Sepanyol dalam dua perlawanan berturut-turut menjelang perlawanan ini. Sevilla juga akan menjadi pasukan Sepanyol keempat yang mereka hadapi dalam pertandingan musim ini dan mereka akan menyasarkan untuk menambah mereka dalam penaklukan mereka.

Mereka juga pasukan yang lebih yakin untuk menghadapi perlawanan kerana bentuk umum mereka lebih baik daripada apa yang telah ditunjukkan oleh Sevilla pada 2022/23. Inilah yang akan menjadikan tontonan menarik pada April apabila kedua-dua pihak akan bersaing untuk mendapatkan tiket untuk menentang Juventus atau Sporting CP pada separuh akhir.

Ini akan menjadi ujian yang paling sukar bagi Erik ten Hag tetapi Manchester United akan menghadapi ujian ini dalam dua perlawanan walaupun melakukan usaha terbaik Sevilla.

Feyenoord lwn AS Roma: Perlawanan semula perlawanan akhir UECL sulung

Perlawanan yang ramai berharap untuk disaksikan tidak lama lagi tetapi tidak dijangka adalah dalam kad kerana finalis sulung Liga Persidangan Eropah UEFA bersaing untuk mendapatkan tempat di separuh akhir Liga Europa.

Kedua-dua pasukan mengenali antara satu sama lain dengan baik, setelah bertarung dalam pertarungan sengit untuk merebut gelaran Liga Persidangan Eropah yang pertama di Albania musim lalu.

Itali muncul di tempat teratas menerusi jaringan 1-0 untuk menjadi pemenang pertama pertandingan itu. Feyenoord, sebaliknya, dikecewakan tanpa kesalahan mereka pada hari itu, tetapi sejak itu berusaha untuk menebusnya dalam Liga Europa musim ini.

Pasukan Belanda telah menjaringkan gol terbanyak dalam pertandingan musim ini. Kemenangan terakhir mereka ialah menumpaskan pasukan Ukraine Shakhtar Donetsk 7-1 di tempat sendiri untuk mengesahkan tiket ke suku akhir.

Roma, sebaliknya, telah berjuang dengan baik tetapi keras dalam semua perlawanan mereka, dan kadang-kadang kelihatan tidak ke mana-mana. Berdepan dengan prospek kehilangan tempat separuh akhir kepada pasukan yang mereka tewaskan untuk merangkul kejuaraan musim lalu boleh menjadi dorongan yang mereka perlukan untuk bersaing dalam perlawanan itu.

Dari segi serangan, kedudukan seri memihak kepada Feyenoord. Dari segi pertahanan, Roma memenanginya.

Kami akan keluar dengan tenang dan mengatakan bahawa José Mourinho akan menang sekali lagi dalam perlawanan ini berkat pengalaman dan kualiti pasukannya yang lebih tinggi sedikit.

Bayer 04 Leverkusen lwn Union Saint-Gilloise: Pengurus baru Alonso mencipta sejarah?

Kali terakhir Bayer 04 Leverkusen berjaya melepasi suku akhir mana-mana pertandingan Eropah, pengurus Xavi Alonso masih bermain bola sepak untuk Real Sociedad.

Itu adalah pada 2001/02, ketika mereka menentang Real Madrid – sebuah kelab lain yang dimainkan oleh Alonso – dalam perlawanan akhir Liga Juara-Juara UEFA.

Kali terakhir mereka berada di suku akhir, Alonso baru bermula sebagai pengurus di pasukan B Real Sociedad. Itu berlaku pada 2019/20, apabila Inter Milan menyingkirkan mereka daripada Liga Europa.

Kini, pengurus baru itu bersedia untuk mencipta sejarah dengan pasukan Jerman itu untuk menutup mulut pengkritiknya ketika mereka bersedia untuk menentang Union Saint-Gilloise dalam satu lagi suku akhir Liga Europa.

Semua mata tertumpu kepada Alonso dan pasukannya yang menarik, dengan bakat yang telah menarik perhatian kelab terbesar di Eropah. Sekiranya dia kekal di kelab musim depan, kemungkinan besar dia akan bermain dengan hanya 70% daripada persediaan semasanya.

Lawan mereka, pasukan Belgium, juga ingin mencipta sejarah sebagai pasukan Belgium pertama yang melepasi peringkat suku akhir pertandingan Eropah pada alaf ini.

Ini adalah perlawanan yang semua mata neutral akan tertumpu tetapi keputusannya jelas: Xavi Alonso dan Bayer 04 Leverkusen akan mara ke separuh akhir dalam dua perlawanan.

Share.
Leave A Reply