Ramalan

Arsenal 2-0 Crystal Palace

Pengurus Arsenal dan Crystal Palace mempunyai permainan yang boleh membuat atau merosakkan musim mereka dalam perlawanan ini.

Bagi pengurus Arsenal, Mikel Arteta , ia adalah yang pertama daripada perlawanan penting yang akan menyaksikan dia menjadi pengurus termuda memenangi Liga Perdana dan yang pertama melakukannya untuk Arsenal selepas 19 tahun.

Bagi pengurus Palace, Patrick Vieira, ia adalah permainan yang akan menunjukkan bahawa dia boleh menguruskan pasukan teratas dan membantu mereka berkembang.

Nota Utama

  • Arsenal berada dalam lima perlawanan kemenangan dalam Liga Perdana dan sangat kejam dengan pasukan di bawah tangga ke-10 musim ini.
  • Crystal Palace adalah pasukan pertahanan keenam terkuat dalam Liga Perdana musim ini dan hanya dibolosi lebih daripada dua gol pada empat kali musim ini.

Panduan Borang: Arsenal

Ia adalah derbi London berturut-turut untuk Arsenal dan ia adalah puitis bahawa perlawanan terpenting mereka bermula di kampung halaman mereka.

Selepas menang 3-0 di tempat lawan di Fulham, mereka akan berusaha untuk menumpaskan satu lagi pasukan London di hadapan penyokong tuan rumah mereka untuk menggunakan penguasaan wilayah.

Arteta , bagaimanapun, mesti menjangkakan pertarungan akan berakhir daripada pasukan yang diketuai oleh salah seorang kapten legenda Arsenal.

Panduan Borang: Crystal Palace

Crystal Palace tidak menang dalam 11 perlawanan, dengan kekalahan terbaru mereka datang dalam perlawanan terbaru menentang Manchester City di Selhurst Park.

Kekalahan 1-0 menunjukkan kebolehan mereka untuk bertahan dan hampir terlepas begitu sahaja, dan kebolehan inilah yang akan mereka harapkan apabila mereka melakukan perjalanan ke utara London untuk menghadapi Arsenal yang mengamuk.

Mereka juga mungkin mencari kekecewaan, tetapi pengurus Vieira berkemungkinan besar akan berjuang untuk mendapatkan satu mata.

Fakta Arsenal VS Crystal Palace

  • Arsenal memulakan musim mereka dengan kemenangan 2 – 0 di tempat lawan di Crystal Palace.
  • Crystal palace hanya tewas tiga kali dalam 10 perlawanan terakhir menentang Arsenal. Daripada tujuh perlawanan yang tinggal, mereka mempunyai dua kemenangan dan lima seri.
  • Palace adalah salah satu pasukan yang menghalang Arsenal daripada menduduki empat teratas musim lalu selepas menang 3 – 0.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Leandro Trossard

Bekas pemain Brighton and Hove Albion itu kini terbukti menjadi pemain utama dalam persediaan Arteta . Dia mempunyai lima bantuan dalam lima permulaan terakhirnya, dengan tiga daripadanya datang menentang Fulham.

Dengan kepulangan Gabriel Jesus semakin hampir, Palace mungkin mendapati dia lebih sukar untuk ditangani berkat keupayaan pemain Brazil itu untuk bergabung dan mengosongkan ruang untuk rakan-rakan penyerangnya mencuba.

Joachim Andersen

Arsenal akan berhati-hati dengan pertahanan Denmark yang telah menyusun pertahanan Eagles musim ini.

Dia berada dalam kedudukan lima teratas pemintas dan berada dalam kedudukan 10 teratas cabaran udara yang dimenangi. Kedudukannya cemerlang dan keupayaannya menyediakan skrin untuk serangan balas juga merupakan peringkat teratas.

Serangan Arsenal akan menghadapi masalah terhadapnya dan Arteta perlu mencari jalan penyelesaian untuk menanganinya.

Ramalan Arsenal Vs Crystal Palace

Arsenal mungkin telah memulakan kempen bersejarah mereka menentang Crystal Palace tetapi mereka tidak boleh mengharapkan pasukan yang sama muncul pada hujung minggu.

Bagaimanapun, dengan bentuk serangan Arsenal dan bentuk pertahanan Palace, perlawanan yang mendapat markah rendah adalah keputusan yang mungkin. 2-0 adalah ramalan markah kami dengan Arsenal mengambil ketiga-tiga mata.

Share.
Leave A Reply