Ramalan

Sporting Lisbon 1-3 Arsenal

Peringkat 16 terakhir Liga Europa UEFA bermula Khamis ini. Salah satu perlawanan yang akan berlangsung pada hari itu akan menyaksikan Sporting Lisbon menentang pendahulu Liga Perdana, Arsenal.

Kelab gergasi Inggeris itu kelihatan tidak dapat dikalahkan pada masa ini dan akan tidak sabar-sabar untuk mengekalkan larian yang baik dan semangat yang baik dengan satu lagi kemenangan di Portugal.

Tuan rumah juga berada dalam keadaan yang baik pada masa ini dan telah mula mengumpulkan kemenangan untuk diri mereka sendiri. Berada di tempat sendiri pada perlawanan pertama mungkin peluang terbaik mereka untuk menang jadi mereka akan berusaha untuk itu.

Nota Utama

  • Arsenal tidak tewas dalam empat perlawanan terakhir mereka dalam semua pertandingan. Mereka berada dalam empat kemenangan berturut-turut.
  • Sporting hanya tewas sekali dalam lapan perlawanan terakhir mereka di semua pertandingan.

Panduan Borang: Sporting Lisbon

Skuad kendalian Ruben Amorim akan berdepan ujian paling sukar musim ini dengan rekod yang tidak konsisten di tempat sendiri.

Mereka tidak pernah memenangi dua kemenangan di tempat sendiri berturut-turut dalam mana-mana pertandingan sejak Januari dan hanya memenangi satu daripada tiga perlawanan terakhir mereka di tempat sendiri.

Bentuk tuan rumah ini bukanlah yang terbaik terutamanya apabila pelawat adalah pasukan yang berjaya seperti Arsenal. Ia mungkin perlawanan yang sukar untuk Sporting pada hari Khamis.

Panduan Borang: Arsenal

Satu lagi kemenangan dramatik kemunculan semula hujung minggu lalu menyaksikan Arsenal mengekalkan pendahuluan di puncak Liga Perdana. Mereka menunjukkan daya tahan Juara dalam Liga, tetapi perhatian kini mesti beralih kepada Liga Europa.

Mikel Arteta adalah pasukan tempat lawan yang mantap dengan rekod tempat lawan yang baik. Mereka telah memenangi dua perlawanan terakhir di tempat lawan dalam semua pertandingan dengan matlamat untuk menjadikannya tiga berturut-turut pada hari Khamis.

Fakta Sporting Lisbon lwn Arsenal

  • Kedua-dua pasukan pernah bertemu dalam pertandingan ini sebelum ini.
  • Pada 2018, mereka diletakkan dalam kumpulan Liga Europa yang sama dan mereka bertembung dua kali.
  • Perlawanan pertama di Emirates berakhir dengan keputusan seri manakala perlawanan kedua di Estádio José Alvalade berakhir dengan kemenangan 1-0 kepada Arsenal.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Pedro Goncalves

Dengan 12 gol dan enam assist untuk namanya musim ini, Pedro Goncalves telah muncul sebagai salah satu bakat terhangat di Eropah.

Dia akan berpeluang untuk beraksi di pentas besar menentang salah satu pasukan berprofil tinggi dalam pertandingan itu pada hari Khamis.

Bukayo Saka

Pemain muda Inggeris itu mengalami sebak musim ini dan sekali lagi menjadi ciri ketika Arsenal membuat kemunculan semula pada hujung minggu.

Apabila dia bermain dengan baik, Arsenal cenderung bermain dengan baik jadi prestasinya pada hari Khamis akan menjadi penting.

Ramalan Sporting Lisbon lwn Arsenal

Arsenal adalah pasukan pilihan untuk meraih kemenangan dalam perlawanan pertama perlawanan ini dan mereka dijangka akan melakukannya di Portugal.

Mereka kini bermain beberapa bola sepak terbaik di benua dan mempunyai udara tentang mereka yang menunjukkan bahawa mereka tidak akan ditangkap oleh lawan mereka.

Kami telah pergi dengan keputusan 3-1.

Share.
Leave A Reply