Ramalan

Manchester City 3-1 Newcastle

Di Stadium Etihad, bola sepak Liga Perdana akan disambung semula dengan sepak mula awal antara juara bertahan Manchester City dan Newcastle United di Stadium Etihad.

Ia adalah pertarungan antara pasukan di tempat kedua dalam Liga, mencari untuk merapatkan jurang dengan Pemimpin Liga dan pasukan di tempat kelima dalam Liga, mencari untuk mencari beberapa bentuk yang akan memasuki bahagian penting musim ini.

Nota Utama

  • Dengan 41 gol setakat musim ini di laman sendiri, Manchester City adalah penjaring gol tertinggi dalam Liga.
  • Dalam tiga perlawanan terakhir di tempat sendiri, mereka telah menjaringkan 10 gol. Perlawanan itu juga telah berakhir dengan kemenangan untuk anak buah Pep Guardiola.
  • Newcastle hanya tewas sekali di tempat lawan dalam Liga Perdana sepanjang musim tetapi mereka kini berada dalam tiga perlawanan tanpa kemenangan dalam perjalanan mereka.
  • Tiga seri berturut-turut mereka telah menyaksikan mereka menjaringkan gol serta hanya melepaskan satu gol.

Panduan Borang: Manchester City

Manchester City akan berusaha untuk mengekalkan tekanan ke atas Arsenal dalam carta Liga dengan kemenangan ke atas Newcastle pada hari Sabtu.

Mereka kini ketinggalan lima mata di belakang pendahulu liga tetapi kemenangan akan meletakkan mereka dua mata di belakang Arsenal, sekurang-kurangnya sehingga The Gunners bermain lewat hujung minggu itu.

Panduan Borang: Newcastle

Selepas piala kuat dikendalikan oleh anak buah Eddie Howe, Newcastle tidak dapat menamatkan perjalanan Piala Carabao mereka dengan piala.

Kekalahan 2-0 kepada Manchester United memberikan peningkatan yang tidak diingini dalam kempen yang hebat setakat ini.

Ia masih belum dapat dilihat apakah impak daripada kekalahan tersebut bagi Magpies tetapi mereka perlu berada pada tahap terbaik untuk mendapatkan keputusan positif di tempat lawan dan kembali ke empat teratas.

Fakta Manchester City lwn Newcastle

  • Sejarah terkini dalam perlawanan ini adalah berat sebelah kerana Manchester City telah menewaskan Newcastle dengan kelebihan yang besar.
  • Manchester City telah memenangi 13 perlawanan terakhir di tempat sendiri berturut-turut menentang Newcastle United.
  • Pada masa itu, City telah menjaringkan sekurang-kurangnya dua gol menentang Magpies.
  • Kali terakhir mereka berdepan musim lalu berakhir dengan kemenangan 5-0 untuk City dengan Raheem Sterling menjaringkan dua gol.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Erling Haaland

Dia mungkin tidak menjaringkan hatrik setiap minggu tetapi Haaland masih penyerang paling berbahaya dalam Liga Perdana. Dengan 27 gol untuk namanya musim ini, dia akan mencari untuk menambah jumlah golnya menentang pasukan Manchester City yang sering dikalahkan dengan margin yang besar.

Kieran Trippier

Pemain antarabangsa England itu mempamerkan aksi bertarung dalam perlawanan akhir Piala Liga tetapi tidak berjaya tetapi Trippier kekal sebagai pemain utama pasukan itu.

Pemain belakang itu adalah pendahulu bantuan Newcastle dengan empat bantuan untuk namanya musim ini dan sekali lagi akan dilihat untuk memberikan ancaman dan hantaran silang berbahaya dari kawasan yang lebih luas.

Ramalan Manchester City lwn Newcastle

Kemenangan 3-1 untuk Citizens adalah apa yang kami kira akan berlaku dalam perlawanan ini kerana Newcastle masih akan cuba bangkit daripada kekalahan final Piala Liga mereka.

Manchester City akan berada dalam bentuk kejam kerana mereka ingin memberi tekanan kepada pendahulu Liga Arsenal.

Share.
Leave A Reply