Ramalan

West Ham 1-2 Chelsea

Nota Penting

  • West Ham berjaya bertahan apabila menentang pasukan Newcastle United yang amat kuat di Saint James Park pada pusingan lepas yang berakhir dengan keputusan seri 1-1. Gol penyamaan dari Lucas Paqueta hasil dari sepakan sudut cukup untuk membatalkan gol awal dari Callum Wilson.
  • Chelsea masih gagal mencari jalan untuk menewaskan jiran London mereka, Fulham walaupun selepas berbelanja berjuta-juta pada jendela perpindahan Januari yang lepas. Pemain-pemain seperti Mudryk dan Enzo Fernandez gagal membantu The Blues meraih tiga mata penuh dalam suatu perlawanan yang jelas amat membosankan.

Panduan Prestasi

West Ham – DWLDL

Chelsea – DDWLL

Fakta Perlawanan

  • 53 perlawanan telah dimainkan antara kedua-dua pasukan sejak Liga Premier bermula pada 1992, dan Chelsea telah memungut 29 kemenangan berbanding 15 dari West Ham.
  • Menjelang pertemuan ini, kedua-dua pasukan mendapat keputusan seri pada perlawanan di awal musim.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Lucas Paqueta

Pemain Brazil itu memungut satu gol di perlawanan terakhir menentgan Newcastle United dan beliau berharap mampu menimbun lebih banyak kesengsaraan ke atas skuad Chelsea di bawah kendalian Potter, yang jelas celaru dan tidak pasti mengenai keadaan sebenar situasi mereka.

Enzo Fernandez

Pemain termahal dalam sejarah Liga Premier akan berhasrat untuk melakar suatu kemenangan dalam satu lagi derby London dalam saingan liga.

Share.
Leave A Reply