Ramalan

Leicester City 0-1 Tottenham Hotspur

Nota Penting

  • Leicester City akhirnya menamatkan prestasi buruk dan berjaya bangkit apabila ketinggalan dua kali selepas mengalahkan Aston Villa 4-2. Persembahan cemerlang, oleh Kelechi Iheanacho yang menjaringkan gol serta menyumbangkan dua bantuan.
  • Tottenham mengejutkan juara bertahan liga, Manchester City dengan kemenangan 1-0 di laman sendiri, hasil jaringan dari Harry Kane di separuh masa pertama.

Panduan Prestasi

Leicester City – WDLLL

Tottenham hotspur – WWLLW

Fakta Perlawanan

  • Pertemuan ini merupakan pertemuan tebaik bagi Spurs, mereka telah memenangi empat daripada pertemuan terakhir menentang Foxes.
  • Leicester City akan berharap dapat menghalang Harry Kane yang baru-baru ini telah berjaya menjaringkan 200 gol, dan sentiasa memberi Foxes perlawanan yang sukar apabila menentang mereka.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Kelechi Iheanacho

Pemain antarabangsa Nigeria itu mendapat peluang jarang di kesebelasan utama pada perlawanan lepas dan telah membuktikan sekilas keajaibannya.

Beliau pasti akan ditampilkan lebih banyak kali selepas persembahan hebat itu.

Harry Kane

Ikon Liga Premier itu terus mencatat pencapaian baharu dan kini telah menyertai senarai pemain-pemain elit dengan menjadi pemain ketiga yang mencapai 200 gol liga dalam saingan Liga Premier. Perlawanan ini adalah periuk nasinya dan beliau kelihatan amat bermotivasi serta berada pada landasan untuk menjaringkan beberapa gol dalam perlawanan ini.

Share.
Leave A Reply