Ramalan

Wolves 1-2 Liverpool

Nota Penting

  • Wolves dibaham teruk di Etihad dalam perlawanan terakhir Liga Premier mereka. Perlawanan ini menyaksikan mereka tewas 3-0 di Etihad hasil daripada jaringan Erling Haaland.
  • Mahupun pertemuan Liverpool dan Chelsea menjanjikan suatu gambaran menarik, namun akhirnya perlawanan itu amat menjemukan dari segi corak permainan dan keputusan terakhir yang melihat kedua pasukan berkongsi mata tanpa jaringan.

Panduan Prestasi

Wolves – LWDLW

Liverpool – DLLWW

Fakta Perlawanan

  • Liverpool menyingkirkan Wolves keluar dari Piala FA melalui hasil jaringan Harvey Elliot di Molineux pada perlawanan timbang balik.
  • Liverpool, walaupun agak rapuh musim ini, amat dominan dalam perlawanan itu dan telah memenangi lima pertemuan terakhir mereka dengan Wolves.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Ruben Neves

Pemain midfield Portugal itu merupakan tonggak utama kepada segala corak permainan Wolves. Malangnya, hasil usaha itu tidak kelihatan terutamannya keadaan mereka di carta liga.

Harvey Elliot

Penyerang muda itu telah beraksi baik sejak akhir-akhir ini, dan berdasarkan prestasi semasa, beliau kelihatan mampu meraih gol kemenangan dalam perlawanan yang sengit ini.

Share.
Leave A Reply