Ramalan

Fulham 2-1 Tottenham Hotspur

Nota Penting

  • Fulham tewas 1-0 hasil jaringan lewat oleh pemain Newcastle United Alexander Isak di Saint James Park. Aleksandr Mitrovic pula gagal menyudahkan sepakan penalti untuk The Cottagers.
  • Tottenham Hotspur gagal memanfaatkan kelebihan 2 gol pada separuh masa pertama menentang Manchester City dan akhirnya ditewaskan 4-2 di Etihad.

Panduan Prestasi

Fulham – LWWWW

Tottenham Hotspur – LWLWD

Fakta Perlawanan

  • Empat perlawanan terakhir yang melibatkan kedua pasukan dari London ini berakhir dengan margin keputusan yang tipis. Sebahagian besar dari pertemuan ini melihat Spurs muncul sebagai pemenang. Spurs menang tiga dan seri satu.
  • Fulham telah memenangi empat daripada lima perlawanan terakhir mereka dalam saingan liga, malah mereka berjaya menewaskan jiran London mereka, Chelsea pada derbi sebelum ini.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Aleksandr Mitrovic

Walaupun dikritik selepas gagal menyudahkan sepakan penalti yang dihadiahkan kepada Fulham ketika menentang Newcastle, pemain Serbia itu masih merupakan tonggak utama mereka dan beliau tentunya akan bangkit semula dari kekecewaan minggu lepas.

Harry Kane

Penyerang prolifik Inggeris itu makin menyerlah dalam aksinya di hadapan gawang gol lawan. Sorotan keupayaannya tidak diwar-warkan akibat Spurs sebagai pasukan gagal menunjukkan sebarang prestasi konsisten baru-baru ini. Walau itu, beliau masih mahu dan mampu memecahkan rekod gol Jimmy Greaves dalam perlawanan ini.

Share.
Leave A Reply