Ramalan

Bournemouth 0-1 Nottingham Forest

Nota Penting

  • Bournemouth meneruskan prestasi hambar yang amat mengecewakan dalam saingan liga selepas tewas sekali lagi kepada Brentford 2-0 di Stadium Gtech. Gol daripada Ivan Toney dan Mathias Jensen cukup bagi pasukan tuan rumah untuk memungut tiga mata penuh.
  • Prestasi Nottingham Forest amat membanggakan dan mereka memastikan ia bukan hanya satu kebetulan apabila mereka berjaya menewaskan Leicester City 2-0, di laman sendiri.

Panduan Prestasi

Bournemouth – LLLLW

Nottingham Forest – WWDLW

Fakta Perlawanan

  • Kedua-dua pasukan tidak pernah bertemu sebelum musim ini dalam saingan Liga Premier. Pertemuan pertama mereka adalah di City Ground yang menyaksikan The Cherries meraih kemenangan 3-2.
  • Jika Bournemouth tewas dalam perlawanan ini, mereka akan merekodkan lima kekalahan berturut-turut. Hakikat ini akan melihat mereka disingkirkan dari saingan Liga Premier dan jatuh balik ke saingan Championship.

Pemain yang perlu diperhatikan

Philip Billing

Pemain tengah yang tegap tinggi itu telah merupakan salah satu pemain yang menjadi tonggak harapan pada Bournemouth musim ini. Keupayaan serta usaha gigih beliau mampu mengacau bilau bahagian pertahanan Nottingham Forest jika diberi ruang.

Taiwo Awoniyi

Penyerang Nigeria itu terus mempamerkan keupayaan hebatnya di bahagian serangan Nottingham Forest sejak akhir-akhir ini. Beliau dilihat akan meledak pada bila-bila masa sepanjang perlawanan ini.

Share.
Leave A Reply