Ramalan

Nottingham Forest 2-1 Leicester City

Nota Penting

  • Nottingham Forest kelihatan penuh bersemangat dan berharap dapat membina sedikit jurang antara mereka dengan zon relegasi. Taiwo Awoniyi memacu harapan itu dan keajaiban yang besar diperlukan jika mereka ingin menjauhi zon itu dan teruskan perjalanan mereka di Liga Premier.
  • Sebaliknya, Leicester City berada di kedudukan tercorot dalam carta liga dan walaupun mereka kian membina jurang dari posisi itu, mereka masih kelihatan agak rapuh sejak kebelakangan ini. Kemenangan tipis ke atas pasukan di bawah tahap mereka dalam Piala FA masih bukan penanda aras sebenar prestasi mereka .

Panduan Prestasi

Nottingham Forest – WDLWD

Leicester City – LLLWW

Fakta Perlawanan

  • Kedua-dua pasukan ini bertemu pada awal musim dan ternyata Foxes menggunakan kemenangan itu sebagai batu loncatan untuk kebangkitan mereka.
  • Nottingham Forest pula melakar kemenangan 1-0 dalam perlawanan ini, lebih 23 tahun yang lalu dan pada masa itu, ia merupakan musim terakhir mereka di Liga Premier Inggeris.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Taiwo Awoniyi

Penyerang Nigeria itu berada dalam prestasi yang memberangsangkan dan beliau juga telah meningkatkan sebahagian besar corak permainannya. Beliau dilihat sebagai pengubah arus dalam perlawanan ini dan berpotensi untuk membolosi gawang lawan dengan jaringan golnya pada bila-bila masa dalam perlawanan ini.

Harvey Barnes

Pemain sayap Leicester City itu amat tangkas dan laju di bahagian sayap dan prestasi beliau amat penting jika Leicester ingin meleraikan barisan pertahanan Nottingham Forest.

Share.
Leave A Reply