Ramalan

Brighton 2-1 Liverpool

Nota Penting

  • Brighton berjaya bangkit semula di laman sendiri dengan menumpaskan Everton dengan keputusan 4-1 selepas tewas 4-2 kepada Arsenal pada pusingan lalu.
  • Liverpool pula dibidas oleh Brentford, 3-1. Suatu persembahan yang amat mengecewakan daripada anak buah Jurgen Klopp menentang pasukan yang tidak menurunkan pemain-pemain terbaik mereka.

Panduan Prestasi

Brighton and Hove Albion – WLWLW

Liverpool – LWWW

Fakta Perlawanan

  • Brighton hanya mampu melakar satu kemenangan dalam lima pertemuan terakhir dengan Liverpool.
  • Pada pusingan awal dalam saingan liga, perlawanan yang sama antara kedua pasukan ini merekodkan keputusan seri 3-3, suatu aksi yang amat menghiburkan dan ia juga merupakan perlawanan pertama bagi pengendali baharu Brighton iaitu, Roberto De Zerbi.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Kaoru Mitoma

Pemain sayap Jepun itu kekal sebagai aspek yang penting dalam pasukan ini. Rentak dan tipu helahnya kini jelas membawa manfaat secara beransur-ansur. Beliau mampu mengacau bilau barisan pertahanan Liverpool yang jelas kelihatan celaru sejak akhir-akhir ini.

Mohamed Salah

Ikon Mesir itu mengalami prestasi yang tidak konsisten musim ini, oleh itu,  perlawanan ini adalah waktu tepat baginya untuk kembali menyemarakkan prestasinya.

Share.
Leave A Reply