Ramalan

Brentford 2-0 Bournemouth

Nota Penting

  • Walaupun Brentford tidak dapat menurunkan penyerang azimat mereka, Ivan Toney, mereka tidak berhadapan sebarang kerumitan menentang Liverpool di laman sendiri. Jaringan gol dari Ben Mee, Wissa dan Mbeumo merupakan sengatan berbisa Bees terhadap The Reds.
  • Bournemouth pula kelihatan bergelut sejak akhir-akhir ini dan kalah sekali lagi apabila ditewaskan oleh Manchester United di Old Trafford (3-0).

Panduan Prestasi

Brentford -WWDWD

Bournemouth – LLLWL

Fakta Perlawanan

  • Brentford dan Bournemouth hanya bertemu sekali dalam Liga Premier Inggeris sejak penubuhan liga pada tahun 1992. Pertemuan di Stadium Gtech kali ini, merupakan perlawanan pertama antara kedua-dua pasukan pada tahap ini.
  • Bournemouth belum melakar sebarang kemenangan dalam tiga perlawanan terakhir mereka malah telah kalah dalam semua saingan itu. Malangnya sekali, lawatan ke London ini tidak sesuai dan mungkin menghampakan harapan mereka, memandangkan prestasi hebat pasukan Brentford.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Ben Mee

Bekas ketua pasukan Burnley itu merupakan tonggak utama di bahagian tengah barisan pertahanan untuk Bees dan dengan keupayaannya bergerak ke atas padang dan membantu dalam pembentukan corak serangan, beliau dilihat sebagai aset yang amat berharga kepada pasukannya.

Philip Billing

Pemain tengah yang dinamis itu merupakan salah satu pemain terbaik untuk Cherries dan jika mereka ingin memungut sebarang keputusan positif dalam perlawanan ini, beliau perlu berada di puncak prestasinya.

Share.
Leave A Reply