Ramalan

Crystal Palace 1-0 Tottenham Hotspur

Nota Penting

  • The Eagles menamatkan tahun 2022 dengan menewaskan Bournemouth di laman mereka sendiri dan merekodkan keputusan 2-0. Kemenangan itu menyediakan mereka dengan baik untuk perlawanan derby London ini.
  • Kekecewaan di kem Tottenham Hotspur diteruskan apabila mereka ditewaskan di laman sendiri 2-0 oleh Aston Villa, hasil jaringan gol daripada Douglas Luiz dan Emil Buendia.

Panduan Prestasi

Crystal Palace – WLLWW

Tottenham – LDWLW

Fakta Perlawanan

  • Tiga pertemuan terakhir yang melibatkan kedua-dua pasukan ini telah berakhir dengan kemenangan dengan margin tiga gol bagi setiap pasukan.
  • Tottenham amat perlu memenangi perlawanan ini, kerana sebarang keputusan negatif di sini ditambah pula dengan kemenangan bagi mana-mana pesaing utama mereka akan meletakkan Spurs jauh ketinggalan dalam perlumbaan ini.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Wilfred Zaha

Pemain sayap dari Ivory Coast itu adalah pemain terpenting dalam skuad Eagles dan penampilannya dalam perlawanan ini sebahagian besar akan menentukan bagaimana Palace menyerlahkan corak permainan mereka.

Harry Kane

Pada perlawanan yang lepas menentang Aston Villa, Kapten Inggeris itu hanya sekadar penonton sepanjang 90 minit perlawanan itu sambil mempamerkan suatu persembahan yang amat mengecewakan. Beliau berharap dapat melupakan pengalaman perit itu dan dapat menyumbangkan satu atau dua gol dalam perlawanan ini.

Share.
Leave A Reply