Ramalan

Liverpool 2-0 Leicester city

Nota Penting

  • Liverpool mempamerkan kualiti dan kelincahan di seluruh padang dalam kemenangan terbaru mereka ke atas Aston Villa. Kemenangan 3-1 menunjukkan segala keupayaan yang tidak kelihatan pada awal musim ini, dan prestasi ini hanya akan bertambah baik.
  • Leicester City kelihatan agak celaru dalam permainan mereka menentang Newcastle United akibat itu, mereka dibelasah teruk oleh Newcastle di separuh masa pertama untuk Newcastle United menang 3-0 di Stadium King Power.

Panduan Prestasi

Liverpool – WWWLL

Leicester City – LWWLW

Fakta Perlawanan

  • Walaupun musim mereka mengalami musim yang agak celaru, ramai tidak tahu bahawa Leicester City telah mencatatkan lebih banyak lembaran bersih (6) daripada Liverpool musim ini (4).
  • Sejumlah 32 perlawanan telah dimainkan antara kedua-dua pasukan dan Liverpool telah memenangi 17 manakala Foxes telah memenangi sembilan daripadanya. 

Pemain yang perlu diperhatikan

Trent Alexander-Arnold

Bek pertahanan kanan Inggeris adalah unsur kreatif utama untuk Liverpool, dan keupayaannya dalam mencipta gol Salah menentang Aston Villa adalah bukti kehandalan tekniknya.

James Maddison

Pemain midfield Inggeris itu tidak beraksi di kejohanan Piala Dunia tetapi beliau masih kekal sebagai pemain yang paling berharga untuk Foxes.

Share.
Leave A Reply