Ramalan

Fulham 2-0 Southampton

Nota Penting

  • Fulham menikmati kemenangan manis di laman jiran London mereka. Suatu persembahan yang memberangsangkan daripada setiap pemain dan memungut kemenangan 3-0 di Selhurst Park.
  • Southampton sebaliknya kalah di laman sendiri kepada Brighton dan Hove Albion, 3-1. Gol saguhati dari James Ward-Prowse tidak dapat menjamin apa-apa untuk The Saints.

Panduan Prestasi

Fulham – WLLDW

Southampton – LLLLD

Fakta Perlawanan

  • Fulham hanya memenangi satu daripada lima pertemuan terakhir yang melibatkan kedua-dua pasukan iaitu pada 2018 di mana mereka merekodkan kemenangan 3-2 di laman sendiri.
  • Southampton masih belum memungut sebarang kemenangan dalam lima perlawanan terakhir mereka sebaliknya telah kalah empat kali berturut-turut.

Pemain yang perlu diperhatikan

Aleksandr Mitrovic

Pengaruh penyerang Serbia itu amat signifikan bagi pasukannya musim ini, segala gol yang dijaringkannya telah memacu Cottagers mendaki carta liga.

James Ward-Prowse

Kepentingan beliau tidak perlu dinafikan lagi. Pengaruh serta keupayaan beliau untuk pasukannya amat signifikan. Beliau adalah segala-galanya untuk mereka selama empat musim yang lalu, dan masih menjadi tonggak kelangsungan kewujudan mereka di Liga Premier.

Share.
Leave A Reply