Ramalan

Everton 2-0 Wolves

Nota Penting

  • Kali terakhir The Toffees beraksi dalam Liga Premier Inggeris adalah sebelum rehat Piala Dunia dan malangnya, tewas 0-3 kepada Bournemouth. Mereka berharap tuah menyebelahi mereka kali ini apabila mengalu-alukan kedatangan Wolves yang juga bergelut dalam liga ke Goodison Park.
  • Wolves juga tewas 0-2 kepada kelab di tangga teratas iaitu, Arsenal di laman sendiri. Pengendali baharu yang dilantik iaitu Julen Lopetegui akan memburu kemenangan pertama pada perlawanan ini.

Panduan Prestasi

Everton – LLDWL

Wolves – LLDLL

Fakta Perlawanan

  • Alex Iwobi berharap penyokong Everton akan melihat kegigihannya selepas pameran yang buruk menentang Bournemouth dan insiden yang berlaku apabila jersinya dilemparkan kembali kepadanya selepas perlawanan itu.
  • Julen Lopetegui akan menguruskan perlawanan pertamanya sebagai pengendali Wolves. Beliau berharap penyerang veteran, Diego Costa yang masih tidak menjaringkan gol sejak perpindahannya ke midlands akan menyerlah menentang Everton.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Alex Iwobi

Pemain kelahiran Nigeria itu, mempunyai banyak aspek yang perlu dibuktikan. Secara purata, beliau telah pamerkan keupayaan yang hebat setakat musim ini dan perlu mengingatkan penyokong tegar Everton tentang kualitinya, bermula dari Boxing Day. Beliau juga dilaporkan bakal menandatangani kontrak baharu, oleh itu, beliau mempunyai motivasi yang tinggi untuk mengekalkan prestasi yang mantap buat masa ini.

Daniel Podence

Pemain sayap dari Portugal itu mengalami musim yang tidak konsisten. Rehat Piala Dunia sepatutnya memberi dorongan baru kepadanya untuk perlawanan ini.

Share.
Leave A Reply