Ramalan

Croatia 1-2 Belgium

Lokasi Perlawanan: Stadium Ahmed bin Ali

Naib juara Piala Dunia 2018 dan pasukan tempat ketiga berdepan dalam pertarungan utama dan bersiap sedia untuk menunjukkan betapa bersemangat mereka berdua dalam aksi Piala Dunia 2022. Belgium akan sedar bahawa mereka boleh menyingkir salah satu pasukan yang paling kompetitif di dunia manakala The Blazers berharap mereka mampu memungut keputusan besar dalam perlawanan terakhir Kumpulan F mereka. Tak kiralah siapa beraksi, Belgium sepatutnya memiliki kualiti dan kekuatan serangan yang cukup untuk membidas jiran Eropah mereka.

Panduan Prestasi: Croatia

The Croats masih dalam rekod tanpa kalah dalam lima perlawanan termasuk kemenangan Liga Negara-Negara UEFA menentang Denmark sepanjang dua pusingan, dan juara dunia Perancis.

Croatia kini berada di kedudukan ke-12 dunia, dan anak buah Zlatko Dalić mengungguli kumpulan kelayakan Piala Dunia mereka dengan menjaringkan 21 kali dan hanya membolos empat gol dalam sepuluh perlawanan. Dengan itu, kami boleh jangkakan yang Croatia akan menyekat laluan lawan mereka ke gawang gol.

Panduan Prestasi: Belgium

‘Generasi emas’ Belgium kembali selepas pencapaian membanggakan di Piala Dunia pada 2018.

The Red Devils kini menduduki tempat kedua di dunia dan terdesak untuk membuktikan kemampuan skuad bertaraf dunia mereka di Qatar. Mereka hanya kalah dua kali – iaitu kepada Belanda – dalam sepuluh perlawanan dalam tempoh 12 bulan yang lalu. Belgium amat efisien di bahagian serangan tetapi masih terdapat kecelaruan di bahagian pertahanan apabila menentang pasukan ‘elit’.

Bagaimana perlawanan ini akan dipersembahkan?

Berikutan rekod pertemuan sebanyak lima kali sebelum ini dan jumlah gol yang rendah di catatkan, kami menjangka satu perlawanan yang ketat dan berwaspada kerana kedua-dua pasukan akan telah membuat banyak perubahan, ekoran dari mereka sudahpun menempa slot di pusingan seterusnya.

Share.
Leave A Reply